שעועית ירוקה בתחמיץ בצל ירוק - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
השעועית הירוקה עשירה באשלגן וסידן ובסיבים תזונתיים. השעועית מסייעת למגוון מחלות כגון: לחץ דם גבוה, אנמיה, חוסר ברזל, השמנה, עצירות ואוסטאופרוזיס.

רכיבים:
‏500 גרם שעועית ירוקה‏
צרור בצלים ירוקים
‏3 שיני שום‏
מיץ מלימון אחד
כפית מלח
חצי כפית פלפל שחור טחון טרי
כוס יוגורט 0% שומן‏
עלי חסה רחוצים

אופן ההכנה:
חותכים ומסירים את קצות תרמילי השעועית. מרתיחים מי מלח בסיר גדול, מעל להבה גבוהה. מטילים את השעועית למים ‏הרותחים ומבשלים רק עד שתרכך מעט. מסננים ומעבירים לצינון בקערת מי קרח. מוציאים את השעועית מהמים, עורמים ‏על מגבת מטבח נקייה, עוטפים ושומרים במקרר.

מנקים את הבצלים הירוקים. חותכים ומסירים את השורשים ואת הגבעולים. פורסים דק את הבצלים ושמים בגביע הממחה. ‏קולפים וקוצצים את השום ומוסיפים לבצלים. מוסיפים מיץ לימון, מלח, פלפל ויוגורט, ומערבלים במהירות גבוהה במשך 4-6 דקות, עד שהתערובת חלקה. מעבירים לקערית ומקררים היטב. מוציאים את השעועית מהמקרר וחותכים לחתיכות קצרות. מרפדים צלחות הגשה אישיות בעלי חסה ומחלקים ביניהן את ‏השעועית. ‏יוצקים את הרוטב על השעועית ומגישים מיד.