קושי לנשום עם לחץ בחזה

 

שאלה
לפני כשבועיים נתקפתי בקושי רב לנשום יחד עם לחץ בחזה. נבהלתי מאוד ורצתי למיון כי הייתי בטוח שאני מקבל התקף לב. עשיתי בדיקות מקיפות ולא נמצא דבר. הרופא שבדק אותי אמר לי שכנראה זה ממתח ולחץ והמליץ לי לנוח ואם זה לא יעבור לגשת לרופא משפחה לקחת כדור הרגעה. אמנם אני נמצא קצת בלחץ בעבודה אבל לא תיארתי שכבר שבועיים אני לא מצליח לנשום עמוק ויש תחושת מועקה כבדה בחזה. מה אני יכול לעשות כדי לטפל בזה? האם יש משהו טבעי שלא ממכר או גורם לתופעות לוואי כמו כדור הרגעה? כל הנושא הזה מלחיץ אותי עוד יותר ואני מתחיל להיות מבולבל.

 

תשובה

בהנחה כי אכן נשללו בעיות גופניות אחרות הרי שהקושי לנשום ותחושת הלחץ בחזה מאוד מאפיינות חרדה. למרות שלכאורה אתה מדווח כי אין לחץ גדול מידי בחייך העובדות הם פשוטות ויש לטפל בסימפטומים מהם אתה סובל ולסיים את סבלך. לחרדה תסמינים רבים ומשונים, חלקם באים לידי ביטוי ברמה הגופנית וחלקם ברמה המחשבתית. כך או אחרת ברובם המכריע של המקרים מקורה של החרדה הוא במתח ולחץ מצטבר. אנו חיים בעולם תחרותי מאוד ובמדינה כמו שלנו תוסיף לזה גם את הבעיות המקומיות שלנו ותקבל אחוזים גבוהים מאוד של מקרי חרדות. למעשה כ 25% מכלל האנשים יסבלו בתקופה זו או אחרת בחייהם מהתקף חרדה. אתה בהחלט יכול לטפל בחרדה טרם נטילת כדורי הרגעה, למרות שכיום ישנם כדורים די יעילים ובעלי תופעות לוואי מועטות. המלצתי לך היא להשאיר את האופציה הזו לשלב מאוחר יותר. אז מה עליך לעשות? ראשית הורדת המתח והלחץ.. מאחר וסטרס הוא מקור הבעיה יש צורך להפחית את הלחץ כמה שיותר. דבר ראשון עליך להתחיל לעשות פעילות גופנית. לא כתבת בן כמה אתה ומה מצבך הבריאותי, אולם במידה ואתה לא סובל מבעיות היכולות למנוע ממך לעשות פעילות גופנית פשוט התחל עכשיו! צא להליכה או ריצה קלה כ 5 פעמים בשבוע למשך 30 דקות. אם מעולם לא עשית פעילות גופנית מומלץ מאוד להתחיל בהדרגה ולאט. הפעילות הגופנית היא אחת מהתרופות הטבות ביותר למצבי חרדה. בזמן הפעילות משתחררים מגופך הורמוני לחץ ובמקומם מופרשים הורמונים מרגיעים. עשרות מחקרים הוכיחו כי פעילות גופנית יעילה לא פחות מכדור הרגעה - ויש כאלו שיגידו שאפילו יותר!


צמחי מרפא נמצאו יעילים בהרגעה והפחתת מתח וחרדות

לצד הפעילות הגופנית אני ממליצה לך להתחיל בנטילת צמחי מרפא להרגעה והפחתת המתח. צמחי מרפא ידועים מאוד ביכולתם להרגיע את מערכת העצבים באופן ישיר. הצמחים יסייעו לך להרפות שרירים, להגביר את זרימת הדם למוח ולגביר את תחושת הרוגע והשלווה. השילוב של צמחי המרפא עם הפעילות הגופנית הוכיח את עצמו פעם אחר פעם. הקושי שלך לנשום עמוק יחד עם הלחץ בחזה ילכו ויעלמו עם התקדמות השימוש שלך בצמחים וההתמדה בפעילות הגופנית. בנוסף לזה נשלח לך המלצות תזונתיות ספציפיות למצבי חרדה ולחץ.


לילך נהרי-נטורופתית מומחית