צמחי מרפא אנטי דלקתיים למחלות עיכול

 

פעילות אנטי דלקתית (Anti-inflammatory) ופעילות מגנה על תאים (cytoprotective) על ידי צמחי מרפא בתאי קיבה המזוהמים בחיידק הליקובקטר פילורי.

זיהום בחיידק ההליקובקטר פילורי מקושר עם גסטריטיס, כיבי קיבה (כיב פפטי) וסרטן קיבה. עקב הבעיה ההולכת וגדלה של עמידות החיידקים בפני אנטיביוטיקה, נעשים מאמצים למצוא מקורות אחרים לטפל בבעיות אלו. במחקר זה נבדקו היכולות האנטי דלקתיות ומשקמות התאים בקיבה של מספר צמחי מרפא. נבדקה רמת ההפרשה של אינטלאוקין 8 (interleukin-8) כמדד לרמת הדלקת ונבדקה הרמה של "רוס" (reactive oxygen species) לקביעת הנזק הנגרם לתאים. המחקר היה IN VITRO בתאים ובשרשראות של חיידק ההליקובקטר פילורי.

בין הצמחים שהראו פעילות אנטי דלקתית חזקה היו:
גלנגל (Alpinia galangal), קינמון (Cinnamomum), פוליגוניות (Polygonum bistorta), מנטה (Mentha arvensis), ציפורן (Syzygium aromaticum) פיגם (Ruta graveolens)

מתוכם הצמחים שהראו יכולות אנטי דלקתיות חזקות במיוחד:
ציפורן (Syzygium aromaticum), הדס (Myrtus communis) וקינמון (Cinnamomum cassia) אשר הראה גם פעילות כנגד החיידק הליקובקטר פילורי.

צמחים שהראו פעילות נוגדת חימצון גבוהה:
אכילאה (Achillea millefolium), ברבריס (Berberis aristata), כוסברה (Coriandrum sativum), שומר (Foeniculum vulgare), קמומיל (Matricaria chamomilla) ושזיף ( Prunus domestica)

תוצאות המחקר הראו כי לצמחי מרפא יש פעילויות אנטי דלקתיות המגנות על התאים מה שעשוי להוות סימוכין חיובי לשימוש המסורתי של צמחי המרפא, בעיקר בבעיות עיכול וקיבה הקשורות להליקובקטר פילורי. יתרה מזאת, צמחים אלו עשויים לשמש כמועמדים עתידיים אפשריים לטיפול במחלות דרכי עיכול שונות כגון אולקוס ועוד.

לחצו כאן לקריאת תקציר המחקר (Abstract):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22433535


טיפול טבעי ממוקד לגסטריטיס
לילך נהרי ND Cl.H, נטורופתית מוסמכת
התקשרו למידע וייעוץ - 1-700-700-329