צ'אפאטי (לחם הודי) - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הצ'אפאטי הוא לחם הודי מסורתי וקל להכנה בבית. הוא מכיל קמח מלא בלבד ובכך הוא מקור עשיר לויטמיני B. שימו לב שעל עטיפת הקמח המלא שאתם רוכשים רשום "נטחן הגרגר בשלמותו" כך תהיו בטוחים שאתם רוכשים קמח מלא איכותי. הקמח המלא עשיר בויטמינים ובסיבים תזונתיים ולכן מומלץ במצבים בריאותיים כגון: מתח, חרדה, דיכאון, עודף משקל, נדודי שינה, עצירות ועוד.

רכיבים:
‏2 כוסות קמח מחיטה מלאה, מנופה
‏1 כפית מלח‏
‏1 כוס מים, לפחות

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה את הקמח והמלח. מתחילים עם שלושת רבעי הספל מים, ‏מוסיפים לקמח ולשים את הבצק. אם יש צורך מוסיפים עוד מים. יש ללוש את ‏הבצק 5-10 דקות. ככל שלשים יותר, כך יותר טוב.‏ מומלץ להניח לבצק למשך חצי שעה – שעה, אך לא חובה.‏ מכינים מן הבצק חתיכות, מרדדים על משטח מקומח.‏ מחממים מחבט טפלון (במידה ואין – יש להשתמש במעט שמן), וכשהיא חמה ‏מניחים ג'אפטי אחד. הופכים אחרי כחצי דקה או כשיש בועות ומחממים את ‏הצד השני.‏