פיצה ספרדית - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
פיצה זו עשירה בעגבניות. העגבניות הם ירק נפלא, עשיר בויטמין C ובפיטוכימיקל בשם ליקופן הנותן לעגבניה את צבעה האדום. בגלל המרכיבים הייחודיים שלה היא יעילה במצבים של: מניעת סרטן, בעיקר סרטן הערמונית, חיזוק מערכת חיסון. השום גם כן יעיל למצבי בריאות שונים כגון תולעי מעיים, חיזוק מערכת חיסון,כולסטרול גבוה, יתר לחץ דם, סוכרת סוג 2, ועוד. החומר הפעיל בשום נקרא אליצין והוא האחראי ליתרונות הבריאותיים שלו.


רכיבים:

בסיס
חצי קובית שמרים טריים
‏1 כפית סוכר דק‏
כוס קמח מלא
כוס וחצי קמח לבן
‏1 כוס מים חמים‏

מלית
‏10 עלי תרד קצוצים‏
‏1 כף שמן זית‏
‏2 שיני שום כתושות‏
‏2 בצלים קצוצים‏
‏440 גרם עגבניות משומרות, מסוננות ומרוסקות
רבע כפית פלפל טחון
‏12 זיתים שחורים מגולענים קצוצים‏

 

אופן ההכנה:
מחממים את התנור לחום גבוה (210 מעלות צלסיוס). מברישים תבנית אפייה ‏שמידותיה 30‏X‏25 ס"מ בשמן זית.‏ להכנת הבסיס:מערבבים את השמרים עם הסוכר וחצי כמות המים ומניחים לכ-‏‏10 דקות. מוסיפים את שאר המים, הקמח ומערבבים עד לבלילה חלקה. לשים ‏את הבצק על משטח מקומח קלות עד שנעשה חלק וגמיש. מניחים את הבצק ‏בקערה משומנת, מכסים שמגבת ומשאירים לתפוח במקום חמים 30 דקות.‏ להכנת המלית: מניחים עלי תרד בסיר גדול, מכסים ומבשלים על להבה ‏בעצמה נמוכה 3 דקות. מסננים את התרד ומקררים. סוחטים את עודפי הנוזלים ‏בידיים ומניחים את התרד בצד.‏ מחממים בסיר את השמן ומוסיפים את השום והבצל. מאדים על להבה בעצמה ‏נמוכה 5 עד 6 דקות. מוסיפים את העגבניות והפלפל ומבשלים על סף רתיחה, ‏בזהירות רבה, 5 דקות.‏ נותנים "בוקס" לבצק כדי להוציא ממנו את האויר, ולשים שוב על משטח ‏מקומח 2-3 דקות. מרדדים את הבצק שיתאים לתבנית. מפזרים את התרד על ‏הבצק, מוסיפים את תערובת העגבניות ומפזרים את הזיתים.‏ אופים 25-30 דקות.