פיצה ללא גבינה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
רוטב הפיצה עשיר בעשבי תיבול - אורגנו, פטרוזיליה, ריחן וקורנית - כולם בשימוש כצמחי מרפא למצבים שונים. תבלינים אלו בעלי תכונות ריפוי למצבי חולי שונים כגון: שיעול וליחה, חיזוק מערכת חיסון, תולעי מעיים, נפיחות וגזים, דלקות בדרכי שתן ועוד.

רכיבים:
1 וחצי כוסות מים חמים‏
כפית שמרים יבשים
כפית דבש
‏4 וחצי כוסות קמח‏
חצי כפית מלח
‏ ‏
רוטב
בצל קלוי בתנור ופרוס
כוס עגבניות מרוסקות
כפית קורנית מיובשת
כפית ריחן טרי קצוץ
כפית פטרוזיליה קצוצה
כפית אורגנו מיובש
כפית שום כתוש
כפי פלפל שחור
קורט מלח
קורט סוכר

ציפוי
חציל קלוי בתנור
קישוא חלוט פרוס דק
‏4 עגבניות תמר (מאורכות) פרוסות דק
כפית ריחן טרי קצוץ

אופן ההכנה:
פיצה ללא גבינה עם ציפוי ירקות עשיר. הבצק נשמר בהקפאה עד חודשיים. מניחים לו להפשיר לטמפרטורת ‏החדר לפני הכנת הפיצה. הרוטב נשמר במקרר עד שלושה ימים.

הכנת הבצק:
יוצקים את המים לקערה גדולה ומערבבים לתוכם שמרים, דבש‏ ו-4 כפיות קמח. מכסים את הקערה במגבת לחה ומשהים 30 דקות, עד שהתערובת מקציפה. ‏ מוסיפים את הקמח הנותר ואת המלח ולשים במשך 10 דקות עד שהבצק חלק וגמיש, אם הבצק דביק, ‏אפשר להוסיף לו עוד מעט קמח. מעבירים את הבצק לקערה גדולה, מכסים במגבת לחה ומתפיחים במקום ‏חמים במשך 45 דקות, או עד שהבצק מכפיל את נפחו. לשים שוב ומרדדים את הבצק לעיגול בקוטר 24ס"מ.‏ מניחים בתבנית פיצה בקוטר 24 ס"מ.

הכנת הרוטב:
בקערה גדולה מערבבים יחד בצל, עגבניות מרוסקות, קורנית, ריחן, פטרוזיליה ואורגנו. ‏מוסיפים שום, מלח, פלפל וסוכר ומערבבים היטב. מורחים את הרוטב על הבצק. קולפים וקוצצים את החציל. מפזרים על הרוטב, מסדרים שכבת קישואים ושכבת עגבניות וזורים למעלה ‏ריחן קצוץ. ‏ אופים במשך 15-20 דקות או עד שהבצק חום זהוב. מגישים חם.