עצירות ונפיחות קשה בבטן

 

שאלה
אני בן 50 בריא ללא בעיות רפואיות, מעט יתר משקל, לפני חודש התחלתי להרגיש כאבי בטן חזקים אחרי הארוחות, כאבי הבטן היו עם נפיחות והרבה גזים. אחרי שבוע של כאבי בטן היציאות הפכו לקשות יותר וכאב לי מאוד בכל יציאה. אחרי שבוע נוסף כבר לא היו יציאות סדירות אלא כל יומיים שלושה. בימים האלו התגברו כאבי הבטן מאוד והנפיחות ממש עלתה. הרופא נתן לי נרות שעזרו לי לשחרר את הצואה ולהפחית מעט את כאבי הבטן אבל אחרי יום יומיים שוב נפיחות עם כאבים וחוסר יציאות וחוזר חלילה. רציתי לשאול האם אפשר להפטר מבעיית העצירות לגמרי ללא שימוש בתרופות? כי למרות התרופה כאבי הבטן והנפיחות עם הגזים והכי מטריד העצירות, שוב חוזרים על עצמם. האם גם לתזונה יש השפעה על בעיית העצירות? בנוסף רציתי לשאול האם הנרות שקיבלתי יכולים לגרום לנזק כלשהוא או האם יש להם תופעות לוואי?

 

תשובה

עצירות נובעת ממספר גורמים אשר בדרך כלל כולם קשורים עם אורח החיים שלנו היינו: תזונה לא נכונה, חוסר פעילות, משקל יתר, מתח, מיעוט בנוזלים ועוד. עצירות לא נחשבת בעיה רפואית חמורה אולם כמו שאתה יודע היא יכולה לגרום לטרדה משמעותית. העצירות, כאבי הבטן והנפיחות הם כולן תופעות הקשורות לחוסר תפקוד של מערכת העיכול. טבעי שתרגיש כאבי בטן ונפיחות כאשר הפסולת אשר הצטברה בקיבה לא משוחררת. ברגע שתסתיים העצירות יפסקו גם כאבי הבטן והנפיחות. לגבי התרופה שאתה לוקח אין לך מה לחשוש יתר על המידה. הבעיה היחידה שלה שהיא גורמת למעיים להפוך לעצלות מאחר והיא לא מעודדת את פעולת המעיים אלא רק משחררת את הצואה. במצב נורמלי המעיים פועלים בתנועתיות קבועה וחשוב לשמר את היכולת הזו שלהם.


תזונה נכונה וצמחי מרפא יעילים ביותר בריפוי עצירות

ישנם מספר צמחי מרפא טובים מאוד לטיפול בעצירות באופן כזה שהם מחזקים את מערכת העיכול ומשפרים את תנועתיות המעיים לצד הגדלת יכולת הספיגה והעיכול של המזון. שילוב זה יוצר מצב בו העצירות מטופלת על ידי חיזוק המערכת ולא על ידי החלשתה. לדוגמא אפשר לציין את הרומקס שהוא צמח המסייע לגוף להפטר מהפסולת המצטברת בו והוא מסייע לשקם ולחזק את מערכת העיכול ולהגביר את התנועתיות של המעיים, כמו שציינתי למעלה. בנוסף ליכולות האלו הרומקס הוא בעל יכולת לשלשל בצורה עדינה בעיקר בגלל ההשפעה שלו על הפרשת מיצי מרה. מעבר לצמחי מרפא לתזונה יש גם כן השפעה מרכזית על העצירות. מאחר ואני לא יודעת מה אתה אוכל יהיה לי קשה להתייחס לתזונה אבל בגדול חשוב להקפיד על תזונה עשירה בסיבים תזונתיים, להגביר את צריכת הנוזלים ולהמנע כמה שאפשר ממאכלים דלים בסיבים תזונתיים. לסיכום אתה יכול בהחלט לסיים את העצירות כולל כאבי הבטן והגזים באופן טבעי ודי מהר יחסית. בהצלחה.