ספגטי בנוסח סיראקוז - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
בקניית פסטה יש לשים לב כי היא מכילה רק חיטת דורום. פסטה זו היא מקור נפלא ‏לפחמימה מורכבת, ובניגוד למיתוס, אינה משמינה. כמו כן היא עשירה בסיבים היכלים לסייע במצבי עצירות ובעיות עיכול שונות. הפסטה טובה לסובלים מסוכרת סוג 2, טובה להרזיה בריאה ועוד..

רכיבים:
4 כוסות מרק צח מירקות‏
כוס שעועית שהושרתה במים למשך הלילה
כוס בצל קצוץ
כוס עגבניות קצוצות
כף זנגביל טרי מגורר
‏2 כפיות כוסברה טחונה‏
כפית שום כתוש
רבע כפית כמון טחון
כפית מיץ לימון ליים
כף פטרוזיליה קצוצה
מלח ופלפל הולך נהדר עם רטטו

אופן ההכנה:
שמים את המרק ואת השעועית בסיר גדול ומביאים לרתיחה. מנמיכים את ‏הלהבה, מכסים ומבשלים במשך כשעה, רק עד שהשעועית מתרככת. מסננים. ‏שומרים 1 כוס מנוזלי הבישול.‏ שמים את השעועית ואת נוזלי הבישול בסיר נקי. מוסיפים בצל, עגבניות, זנגביל, ‏כוסברה, שום וכמון. מביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים ומבשלים ‏במשך 20 דקות. מתבלים במלח ובפלפל. מטפטפים למעלה מיץ ליים, זורים ‏פטרוזיליה ומגישים.