סלט תפוחי אדמה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
תפוחי אדמה מכילים כמות יפה של חלבונים, מגנזיום ומהווים מקור זמין לפחיממות.

רכיבים:
3 תפוחי אדמה בינוניים מזן דזירה (עם קליפה אדומה)‏
‏2 חלבונים מביצים קשות חתוכים לקוביות‏
שלשת רבעי כוס בצל ירוק
כוס גבעולי סלרי קצוצים
כוס יוגורט 0% שומן‏
‏2 כפות חרדל‏
‏2 כפיות מיץ לימון‏
‏2 כפות מלפפון חמוץ מגורר‏
כפית אבקת שום
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
מקרצפים היטב את קליפת התפודים, ומסלקים חלקים פגומים. שמים את תפוחי ‏האדמה בסיר, מכסים במים קרים, ומביאים לרתיחה. מבשלים מעל להבה נמוכה ‏במשך כ- 25 דקות, רק עד שתפוחי האדמה יתרככו. מסננים ומצננים תחת מי ברז ‏קרים. מסננים שוב, וחותכים את תפוחי האדמה לקוביות קטנות. מעבירים לקערה ‏גדולה. מוסיפים לקערה חלבוני ביצים, בצל וסלרי. ‏טורפים יחד יוגורט, חרדל, מיץ לימון, מלפפון חמוץ ואבקת שום, ויוצקים על ‏הסלט. מתבלים במלח ופלפל, ומערבבים בזהירות. מקררים במשך שעתיים לפני ‏ההגשה.