סלט שומר עם מלפפון וחומוס - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
החומוס המוכר נמצא כמעט בכל בית - גרגירי החומוס הטבעיים מסייעים לאיזון רמות סוכר בדם, מסייעים בהפחתת סיכון למחלות לב, הפחתת כולסטרול גבוה בדם, משפרים מצב רוח, מסייעים בהאטת הזדקנות, עשירים מאוד בסיבים תזונתיים הטובים למצבי עצירות, מסייעים לתחושת שובע ולהרזיה בריאה..

רכיבים:
1 בולמוס שומר קצוץ דק‏
מלפפון קלוף וקצוץ
‏5 בצלים ירוקים החלק הלבן וחלק מהגבעולים פרוסים דק‏
כוס גרגירי חומוס או שעועית לבנה מבושלים
‏3 כפות נוזלי בישול מצומצמים‏
שליש כוס יוגורט 0% שומן‏
מיץ וקליפה מגוררת מלימון אחד
רבע כוס פטרוזיליה קצוצה
‏2 כפות גבעולי שומר קצוצים‏
‏2 כפות טרגון טרי קצוץ‏
עלי חסה להגשה
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
נוזלי הבישול של החומוס, שצומצמו עד שהסמיכו, משמשים כתחליף לשמן זית. אפשר להחליף את החומוס בשעועית ‏לבנה. ‏שמים בקערה שומר, מלפפון, בצל ירוק וגרגירי חומוס, ומערבבים בתנועות הקפצה. בקערה קטנה טורפים יחד נוזלי בישול, ‏יוגורט, מיץ לימון, קליפת לימון ועשבי תיבול קצוצים. מתבלים במלח ופלפל. יוצקים את הרוטב על הסלט, ומערבבים ‏בתנועות הקפצה. מגישים על מצע עלי חסה.