סלט טבולה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
סלט זה עשיר בעלים ירוקים כהים, מקור לאומגה 3, חומצת שומן חיונית לאין ‏ספור תפקודים. הבורגול הינו חיטה שבורה שזמן עיכולה ארוך ובכך מעלה את ‏רמת הסוכר בדם בצורה מתונה ולכן טובה למצבי סוכרת סוג 2.

רכיבים:
שלושה רבעי כוס בורגול
שלושה רבעי כוס מים
‏150 גרם פטרוזיליה טרייה
‏30 גרם עירית‏
שתיים וחצי כוסות עלי ריחן טריים
חצי כוס עלי מנתה טריים
‏4 בצלים ירוקים, קצוצים דק
‏3 עגבניות בינוניות קצוצות ‏
שליש כוס מיץ לימון
רבע כוס שמן זית

אופן ההכנה:
מניחים את הבורגול והמים בקערה בינונית. משהים ל-15 דקות או עד שכל ‏כמות המים נספגת.‏ קוטמים את הגבעולים העבים מהפטרוזיליה ומשליכים. שוטפים ומיבשים ‏היטב את יתר עשבי התיבול וקוצצים דק.‏ מניחים את הבורגול, הפטרוזיליה, העירית, הריחן, המנתה, הבצל הירוק, ‏העגבניות, מיץ הלימון והשמן בקערה, מתבלים במלח ופלפל ומערבבים היטב.