סלט חצילים מרוקני - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
החציל מכיל חומרים המסייעים להפחתת כולסטרול גבוה, הוא מפחית דימומים, מסייע במניעת שבץ , עשיר בסיבים, מצויין להרזיה ולעצירות, מוריד לחץ דם , מפחית אנמיה ועוד..


סלט חצילים מרוקני

רכיבים:
2 חצילים גדולים‏
‏2 עגבניות גדולות קלופות וקצוצות
‏2 כפיות שום כתוש‏
כפית פפריקה
חצי כפית כמון טחון
קורט פלפלת קאיין
מיץ מלימון אחד
מלח

אופן ההכנה:
קולים את החצילים מעל להבה פתוחה, או אופים בתנור בחום בינוני- גבוה (200 מעלות צ') עד שיתרככו מעט. קולפים ‏וחותכים לקוביות של 2.5 ס"מ.‏ שמים את החצילים במחבת גדולה ועמוקה ומוסיפים את כל שאר החומרים, מלבד מיץ הלימון. מבשלים תוך ערבוב, מעל ‏להבה בינונית, עד שהחצילים מבושלים היטב והנוזלים מתאדים. מצננים לטמפרטורת החדר, ומתבלים במלח ובמיץ לימון.‏