סלט ברוקולי תפודים וחומוס בתחמיץ לימון וטרגון - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הברוקולי נחשב כמזון על והוא עשיר מאוד בנוגדי חימצון, ויטמינים ומינרלים חשובים. הוא מכיל חומרים אנטי סרטניים טבעיים חזקים, עשיר בסיבים,בסידן ואשלגן אשר יכולים לסייע לעצירות, תהליכי הרזיה, הפחתת כולסטרול, איזון רמות סוכר בדם ועוד..

רכיבים:
500 גרם תפוחי אדמה חתוכים לקוביות גדולות‏
‏2 כפות יין לבן יבש‏
‏2 כפות טרגון טרי קצוץ‏
‏500 גרם תפרחת ברוקולי‏
כוס גרגירי חומוס מבושלים
כוס יוגורט 0% שומן‏
כף חומץ יין אדום
כפית חרדל
חצי כפית שום כתוש
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
שילוב נהדר של מרקים בטעם חמצמץ – מרענן. אפשר להגיש את הסלט עם בגט פריך, כמנה עיקרית. ניתן להכין את ‏הסלט יום לפני ההגשה, אך הוא יאבד משהו מצבעוניותו ומרעננותו. ‏מבשלים את תפוחי האדמה במעט מים רק עד שיתרככו. מסננים ומקפיצים ביין הלבן ובטרגון. מתבלים במלח ובפלפל. מאדים את תפרחות הברוקולי (או מבשלים במעט מים) רק עד שיתרככו. מעבירים מיד למסננת ומצננים תחת מי ברז ‏קרים. מסננים שוב ומערבבים עם החומוס. מוסיפים יוגורט, מיץ לימון, חומץ יין אדום, חרדל ושום. מתבלים במעט ‏מלח ופלפל. ‏מעבירים את תערובת הברוקולי לקערה גדולה ומוסיפים את תפוחי האדמה. מקפיצים יחד. מגישים פושר או ‏בטמפרטורת החדר.‏