סלט ברוקולי עם בורגול - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הברוקולי שייך למשפחת המצליבים. משפחה זו ידועה באיכויותיה הרבות בעיקר ‏פעילות נוגדת סרטן על ידי נוגדי חימצון חזקים. בנוסף הברוקולי עשיר בסיבים תזונתיים, במינרלים כגון סידן ואשלגן אשר טובים לטיפול בעצירות, דיאטה והרזיה, הפחתת כולסטרול, איזון רמות סוכר בדם ועוד..

רכיבים:
300 גרם בורגול‏
‏500 מ"ל מים רותחים
חצי ק"ג ברוקולי
‏10 בצלים ירוקים חתוכים לקטעים של 3 ס"מ
‏1 קישוא פרוס‏
‏4 עגבניות קטנות חתוכות גס‏
‏4 כפות פטרוזיליה קצוצה
‏1 כף עלי נענע‏

לרוטב:‏
מיץ מ 5-6 לימונים‏
‏6 כפות שמן זית‏
‏3 כפות מים מבישול הירקות‏
מלח, פלפל שחור גרוס
‏40 גרם צנוברים קלויים

אופן ההכנה:
שמים את הבורגול בקערה שטוחה ומתיזים עליו מעט מי מלח רותחיםץ ממצינים ‏כחמש דקות עד שהוא תופח ומערבבים עם מזלג.‏ מפרקים את פרחי הברוקולי לפרחים. קולפים את הגבעול ופורסים. יוצקים את ‏שארית המים הרותחים על פרחי הברוקולי, הגבעולים, הבצל הירוק והקישוא. ‏מניחים ל 2 דקות, מעבירים לקערת מי קרח ומסננים. שומרים מעט ממי הירקות ‏לרוטב. מערבבים את כול הירקות עם הבורגול ומוסיפים את העגבניות.‏ מערבבים בבלנדר את מיץ הלימון, השמן, מי הירקות, מלח, פלפל. יוצקים על ‏הסלט, מערבבים ומניחים ל 10 דקות לפחות לספיגת טעמים. מפזרים צנוברים ‏ומגישים.