מקלות סלמון עם ירקות מתובלים בשמן ושום - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מקורו של דג הסלמון הוא הים הצפוני. סלמון עשיר מאוד בחומצות שומן מסוג אומגה שלוש - ‏חומצות שומן אלו חשובות לגוף והן תורמות רבות לשמירה על הבריאות.‏ אומגה 3 הוא למעשה חומר המוצא להורמונים מקומיים בעלי פעילות אנטי דלקתית, פעילות מדללת דם ועוד. אומגה 3 יכולה לסייע במצבי בריאות כגון: מחלות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה, סוכרת סוג 2 ועוד.

רכיבים:
‏600 גרם פילה סלמון חתוך לרצועות ברוחב 2 ס"מ
מלח ופלפל שחור
שמן זית לטיגון
לירקות:‏
מלח
‏200 גרם ניצני כרוב חצויים‏
‏1 גזר פרוס לעיגולים‏
‏1 ראש ברוקולי קצוץ‏
‏200 גרם שעועית ירוקה, חצויה לאורך
‏100 גרם עלי תרד נקיים, מעוקצים
לרוטב:‏
חצי כוס שמן זית
‏2 שיני שום כתושות‏
‏2 מחטים של רוזמרין‏
מלח גס

אופן ההכנה:
הירקות:‏
מרתיחים מים בסיר ומוסיפים מלח. שמים בסיר את כרוב הניצנים והגזר, מכסים ומבשלים 3 דקות. ‏מומלץ לאדות. מוסיפים את הברוקולי, מכסים ומבשלים עוד 3 דקות. אם השעועית והתרד טריים ‏וצעירים מספיק, אין צורך לבשל אותם. אם לא מוסיפים את השעועית ל 2 דקות ואת התרד לדקה.‏
הרוטב:‏
מחממים את השמן עם השום בסיר קטן, רק עד שהשמן פושר. מכבים את האש, מוסיפים את הרוזמרין ‏והמלח גס.‏
הדג:‏
מחממים כרבע כוס שמן במחבט רחבה. מתבלים את מקלות הדגים במלח ופלפל ומטגנים כדקה בכול צד.‏
ההרכבה:‏
מעבירים את הירקות לקערה רחבה, מוסיפים את הרוטב הפושר ומערבבים בידיים. מפזרים מלמעלה את ‏מקלות הדגים ומגישים.