מחמצי תירס, תפוז ועגבניות - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
התירס הוא מקור מצוין לפחמימות מורכבות. הוא מתוק וטעים, חביב במיוחד על ילדים. הוא מכיל פיטוכימיקל בשם לוטאין שחשוב ביותר לבריאות העיניים. כמו כן יש בתירס סיבים תזונתיים, מגנזיום, ברזל וויטמיני B. כמו רוב הירקות, גם התירס עשיר באשלגן, ויטמין C, ויטמין A וחומצה פולית. טעמו הטעים ותכולתו התזונתית הופכת אותו למקור מהנה של מרכיבים חיוניים לגוף ומצבים בריאותיים רבים כגון: עצירות, עודף משקל, חיזוק מערכת חיסון, הרגעה, נדודי שינה, אובאיטיס, יתר לחץ דם ועוד.

רכיבים:
כוס גרעני תירס קפוא
תפוז גדול
שלשת רבעי כוס עגבניות קצוצות
רבע כוס פלפל אדום קצוץ
כף כוסברה קצוצה
פלפלון חריף קטן טחון
כף חומץ אורז מתובל
כף מיץ ליים טרי
מלח ופלפל לפי הטעם

אופן ההכנה:
שמים את גרעיני התירס בקערה ויוצקים עליהם 2 כוסות מים רותחים. מסננים ושוטפים במי ברז קרים. מסננים שוב ושומרים בצד. קולפים את התפוז בסכין חדה מסביב ומפרידים את ציפת הפלחים מהקרומים השקופים. חותכים כל פלח לרבעים.
שמים בקערה תירס, עגבניות, תפוז, פלפל אדום, כוסבר ופלפלון חריף ומטפטפים עליהם חומץ ומיץ ליים. מתבלים בפלפל ובמלח ומערבבים בתנועות הקפצה. מגישים בטמפרטורת החדר.