מחמצי עגבניות ונענע - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מנה זו היא דרך נהדרת להוסיף לכל תבשיל עגבניות. מקור העגבניות מיבשת אמריקה, למרות שממזמן הם חלק מהמטבח הים תיכוני. זהו ירק עשיר בויטמין C ובפיטוכימיקל בשם ליקופן הנותן לעגבניה את צבעה האדום. בגלל המרכיבים הייחודיים שלה היא יעילה במצבים של: מניעת סרטן, בעיקר סרטן הערמונית, הצטננות, שיעול וליחה וחיזוק מערכת חיסון.

רכיבים:
4 כוסות עגבניות שרי חלוטות וקלופות
חצי כוס בצל מגורר
כוס חומץ יין אדום
2 כפיות נענע קצוצה
כפית כמון טחון
כפית כוסברה טחונה
כפית זרעוני חרדל שחור
כפית זנגביל טרי מגורר
2 שיני שום כתושות
חצי כפית פלפלת קאין
חצי כפית מלח ים

אופן ההכנה:
שמים את כל החומרים בסיר אמאייל או פלדת אל- חלד. מביאים לרתיחה, מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 30 דקות. מצננים לפני ההגשה.