מהי סוכרת סוג 2

 

שאלה
רציתי לשאול מהי סוכרת סוג 2? לאחותי בת 50 אובחנה לא מזמן סוכרת סוג 2 בבדיקות דם אקראיות. רציתי לדעת מה זאת המחלה הזאת, האם היא מסוכנת? הרופאים אומרים שאי אפשר להבריא ממנה, זה נכון? והאם יש נטייה תורשתית למחלה? כי ראשית אני מאוד רוצה לנסות ולעזור לה לטפל בבעייה וכמובן הייתי רוצה לעשות כל מה שאני יכולה להימנע לחלות בסוכרת.



תשובה

סוכרת מסוג 2 הינה מצב כרוני המשפיע על המטבוליזם של הסוכר בגוף. סוכר הינו הדלק העיקרי של גופינו. דרך המזון מגיע הסוכר למערכת העיכול, שם הוא נספג בדם. מהדם הסוכר אצור להכנס לתאים על ידי הורמון שנקרא אינסולין. בסוכרת סוג 2 יש מספיק סוכר בדם, יש מספיק אינסולין להכניס את הסוכר לתאים, אך האינסולין אינו יכול להכניס את הסוכר לתאים. זה מצב הנקרא "חוסר רגישות של התאים לאינסולין". מצב זה נגרם בגלל תזונה לקויה לאורך שנים שגורמת לתנודות חדות של סוכר בדם, להפרשת יתר של אינסולין מהלבלב והתוצאה היא שהרגישות לאינסולין יורדת והוא כבר לא יכול לעשות את תפקידו. ניתן לרוב למנוע התפתחות של סוכרת מסוג 2, אבל מקרי התחלואה במחלה זו בעולם המערבי הולכים ועולים, וזאת בעיקר בגלל מגיפת ההשמנה.



במסגרת טיפול נטורופתי ניתן למנוע סוכרת סוג 2 ואף לאזן סוכר גבוה בדם

למרות שהרפואה טוענת כי אין תרופה לסוכרת, יש מחקרים קליניים רבים המראים שהטיפול הנטורופתי והטבעי יכול לאזן לחלוטין רמות סוכר גבוהות ולהעלים לחלוטין את הסוכרת. מחקרים רבים מראים כי אכילה נכונה, פעילות גופנית ושמירה על משקל תקין יכולים לפתור את בעיית הסוכרת סוג 2. מכיוון שהסיבה העיקרית להופעת סוכרת סוג 2 היא אכילה לא נכונה, חוסר פעילות גופנית ועודף משקל, לטיפול הנטורופתי יש פתרון יעיל למצב זה על ידי הכוונה לשינוי אורח חיים. בנוסף, ישנם צמחי מרפא ותוספי תזונה היעילים לאיזון רמות סוכר בדם, להעלות את הרגישות של התאים לאינסולין ולמנוע את סיבוכיי הסוכרת.


לסיכום, טיפול נטורופתי בסוכרת סוג 2 כולל

תזונה: מאזנת רמות סוכר, מעלה את הרגישות של תאים לאינסולין, מחזקת גופנית וחיסונית.
צמחי מרפא: מאזני רמות סוכר, מונעים סיבוכי הסוכרת.
תוספי תזונה: מאזני רמות סוכר.