מאפינס תפוחים ושיבולת שועל - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
שיבולת שועל הינו דגן המכיל סיבים מסיסים ולכן יש לו השפעה מרגיעה על מערכת העיכול בפרט ועל הגוף בכלל. מומלץ מאוד לכלול בארוחת הבוקר שיבולת שועל במקום מוצרים המבוססים על חיטה כמו לחם. מאפינס זה יכול בהחלט להחליף ארוחת בוקר - הוא טעים ומשביע ומכיל פחמימות מורכבות שיעניקו תחושת שוב לאורך שעות רבות. מומלץ לאכול מנה זו במצבי בריאות כגון: עודף כולסטרול, שמירה על משקל, עצירות, חיזוק מערכת החיסון ועוד.

רכיבים:
2 כוסות קמח מלא
כוס קמח לבן
כוס ורבע שיבולת שועל
שתי כפיות וחצי סודה לשתיה
כפית קינמון
רבע כפית אגוז מוסקט
תרכיז מיץ תפוחים מרוכז טבעי, 600 גרם
2 תפוחי עץ ירוקים, קלופים, חתוכים גס
כוס מים

אופן ההכנה:
לחמם תנור ל 180 מעלות ולשמן קלות תבנית מאפינס.
בקערה לערבב יחד את שני סוגי הקמח, שיבולת שועל, סודה לשתייה, קינמון ואגוז מוסקט. להוסיף את מיץ התפוחים, התפוחים הקצוצים ומים עד שיווצר בצק קל. לערבב היטב. לשים בתבנית ולאפות 25-30 דקות עד שמשחים קלות.