מאפה ירקות שיבולת שועל ואגוזים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
שיבולת שועל הינה דגן בעל איכויות בריאותיות רבות. לשבולת שועל סיבים מסיסים שתפקידם לשמור על תקינות ריריות המעי וספיחת וחומרי פסולת מהגוף. בנוסף, שבולת שועל מכילה ויטמיני B וחומרים המרגיעים את מערכת העצבים. מאפה זה מומלץ במיוחד למצבי בריאות כגון נדודי שינה, חרדה, דיכאון, עודף כולסטרול, כיב קיבה, גסטריטיס, צרבות ועוד.

רכיבים:
1 ק"ג ירקות – גזר,קישואים,לפת,בצל,סלרי
6 כפות שמן קנולה מכבישה קרה
1 כוס שיבולת שועל
שני שליש כוס אגוזי בונדוק או מלך קצוצים
1 בצל מגורד
2 שיני שום כתושות
חצי כפית טימין או בזיליקום

אופן ההכנה:
לחמם תנור ל- 180 מעלות. לגרד את הירקות ולאדות מספר דקות, עד שיתרככו. לנקז את הנוזלים מהירקות ולשמור את המים. לשים בקערה 2/3 מהירקות. לערבל במעבד מזון את השליש הנותר עד לקבלת מחית, להוסיף 2 כפות שמן ומי בישול לפי הצורך לקבלת מחית אחידה וחלקה. להעביר את מחית הירקות לקערת הירקות יחד עם המלח והפלפל ולערבב. לצקת את התערובת לתבנית אפייה משומנת. לערבב את יתר החומרים בקערה יחד עם 4 כפות שמן ולפזר את התערובת מעל הירקות. לאפות במשך 30 – 40 דקות עד לקבלת מרקם פריך. להגיש עם אורז או עם תבשיל עדשים.