לחם תירס - מתכון בריא [מומלץ!]

 

יתרונות בריאותיים:
התירס הוא ירק מתוק ועמילני וטעמו חביב על ילדים ומבוגרים כאחד. הוא מקור מצוין לפחמימות מורכבות, אך בנוסף הוא מכיל פיטוכימיקל בשם לוטאין שחשוב ביותר לבריאות העיניים. כמו כן יש בתירס סיבים תזונתיים, מגנזיום, ברזל וויטמיני B. כרוב הירקות התירס גם עשיר באשלגן, ויטמין C, ויטמין A וחומצה פולית. טעמו הטעים ותכולתו התזונתית הופכת אותו למקור מהנה של מרכיבים חיוניים לגוף ומצבים בריאותיים רבים כגון: עצירות, עודף משקל, חיזוק מערכת חיסון, הרגעה, נדודי שינה, אובאיטיס, יתר לחץ דם ועוד.

רכיבים:
‏2 כוסות קמח תירס גס‏
‏2 כוסות קמח מלא
חצי כפית מלח
‏4 כפיות אבקת אפיה‏
שליש כוס סוכר חום
‏2 וחצי כוסות מים רותחים‏
‏2 כפיות שמן קנולה‏

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה את קמח התירס, קמח לבן, אבקת אפיה, פרוקטוז ומלח. מוסיפים את המים הרותחים ‏והשמן. שופכים את התערובת לתבנית אינגליש קייק משומנת שחוממה בתנור מראש. להכניס לתנור ‏שחומם מראש לחום בינוני-גבוה ולאפות 30 דקות או עד שהחלק העליון נהיה חום כהה.‏