לזניה פטריות - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
אחת התכונות הבריאותיות של החציל הוא הורדת כולסטרול גבוה בדם. כמו כן טוב החציל למצבים כגון: הרזיה בריאה - עשיר בסיבים תזונתיים, טוב למצבי עצירות, מסייע בהורדת לחץ דם גבוה ועוד..

רכיבים:
‏‏‏‏‏חציל במשקל 700 גרם לערך‏
‏50 גרם פטריות יער מיובשות שהושרו בכוס מים למשך 20 דקות‏
‏1 ק"ג פטריות שמפיניון
‏3 בצלים קצוצים דק‏
כוס יין אדום
‏2 קופסאות עגבניות כתושות ברסק עגבניות (400 גרם)‏
רבע כוס פטרוזיליה קצוצה
‏2 כפיות קורנית טריה קצוצה או כפית קורנית מיובשת‏
כפית אגוז מוסקט טחון
חצי כפית פתיתי פלפל אדום חריף מיובש
‏500 גרם גבינה צפתית 0% שומן‏
‏500 גרם גבינת יוגורט ללא שומן או גבינה לבנה למריחה 0% שומן‏
‏400 גרם טופו רך‏
‏500 גרם דפי לזניה‏
‏4 עגבניות גדולות בשלות פרוסות דק

אופן ההכנה:
מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות) ‏
קולים את החציל בתנור במשך שעה, עד שיתרכך. חוצים, מוציאים את הבשר מהקליפה וקוצצים דק. ‏שומרים בצד.
מסננים את הפטריות המיובשות מהנוזלים. שומרים את הנוזלים. קוצצים את הפטריות המיובשות ואת ‏הפטריות הטריות ושומרים בצד. מסננים את נוזלי הפטריות לתוך מחבת גדולה ומחממים מעל להבה בינונית. מוסיפים את הבצל ומבשלים עד שיתרכך. מוסיפים את שני סוגי הפטריות ואת היין ומבשלים במשך 15 ‏דקות, עד שכל הנוזלים מתאדים. מוסיפים את החצילים ואת העגבניות הכתושות ברסק וממשיכים לבשל עד ‏שהירקות רכים מאוד והרוטב סמיך מאוד. מוסיפים פטרוזיליה, קורנית, אגוז מוסקט ופתיתי פלפלו. מערבבים ‏ושומרים בצד. מערבלים את שני סוגי הגבינה עם הטופו במעבד מזון. שומרים בצד. מבשלים את דפי הלזניה לפי ההוראות ‏שעל גבי האריזה. מסננים ושומרים בצד. ‏מורחים ½ כוס מתערובת הפטריות בתחתית התבנית. מכסים ב- ½ כוס מתערובת הגבינות ומכסים בשכבת ‏דפי לזניה. חוזרים על הנחת השכבות עוד 3 פעמים ומסיימים בשכבת דפי לזניה. מסדרים למעלה את פרוסות ‏העגבניה ואופים במשך 40 דקות. מוציאים מהתנור ונותנים ללזניה לנוח 15 דקות, לפני שמגישים‏.