לבבות בננה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הבננה היא פרי מדהים - קלה לעיכול, מתוקה וטעימה, עשירה במגנזיום ואשלגן. בניגוד למיתוס הרווח - היא אינה גורמת לעצירות - להיפך! ניתן לשלב אותה במתכוני קינוח רבים. קינוח זה מתאים למצבי בריאות כגון: כאבי מחזור, כאבי ראש, יתר לחץ דם, מחלות לב וכלי דם, עצירות, גזים ונפיחות ועוד.

רכיבים:
רבע כוס רכז תפוחים קפוא
כף דבש
4 טיפות תמצית וניל
4 טיפות תמצית שקדים
4 טיפות תמצית רום או רום כהה
4 בננות גדולות, קלופות ופרוסות
נייר אפייה או רדיד אלומיניום
עלי נענע לעיטור

אופן ההכנה:

מחממים תנור לחום גבוה (210 מעלות)
טורפים את מיץ התפוזים עם הדבש ועם התמציות בקערה קטנה. מניחים בצד. גוזרים 8 לבבות נייר באורך 25 ס"מ וברוחב 25 ס"מ. מסדרים בננה אחת פרוסה במרכז כל לב ויוצקים עליה כף מתערובת התפוזים. מניחים לב נייר שני מעל הבננה ומקפידים שיחפוף במדויק את הלב הראשון. מצמידים יחד את שולי הלבבות ומקפלים 3-4 קיפולים קטנים לכיוון המרכז, כדי ליצור אריזה אטומה לאוויר. מכינים עוד 3 לבבות באותה דרך. מעבירים את הלבבות לתבנית אפייה גדולה ואופים במשך 7-10 דקות. אם אטמתם היטב את האריזות, הלבבות יתפחו במהלך האפייה.

מעבירים את הלבבות לצלחות הגשה אישיות.
ממש לפני ההגשה עושים חתך דמוי צלב במרכז הלב העליון ופותחים.
מעטרים בעלה נענע ומגישים מיד. אוכלים את הבננות ישר מתוך לבבות הנייר.