כיכר חצילים וירקות קלויים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מנה זו מיועדת לאוהבי הלחם והסנדוויצים. יש משהו מנחם בלאכול סנדוויץ עשיר וטעים. מנה זו מספקת צורך זה ומחביאה בתוכה שפע של מרכיבים חיוניים לגוף. הירקות במנה זו - פלפל, עגבניה, חצילים ופטריות עשירים בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים ומומלצים למצבי בריאות שונים כגון: עודף משקל, עצירות, עודף כולסטרול, הצטננות, חיזוק מערכת חיסון, יתר לחץ דם, כאבי מחזור ועוד.

רכיבים:
חצי כוס יוגורט 0% שומן
חצי כפית חרדל דיז'יון
חציל (במשקל 500 גרם) פרוס לעיגולים בעובי סנטימטר
2 פלפלים ירוקים
עגבניה פרוסה לעיגולים בעובי סנטימטר
חצי בצל פרוס לעיגולים בעובי סנטימטר
200 גרם פטריות שמפניון פרוסות בעובי סנטימטר
באגט מחיטה מלאה
מלח לפי הטעם

אופן ההכנה:
אוהבי שום יכולים לקלות שיני שום יחד עם החצילים. כששיני השום מתרככות, סוחטים את הבשר מתוך הקליפה ומורחים על הבאגט לפני שמורחים את רוטב היוגורט. מחממים תנור לחום בינוני (180 מעלות צ') טורפים את היוגורט עם החרדל בקערה קטנה ומכניסים למקרר. מרפדים תבנית גדולה בנייר אפייה ומסדרים עליה את פרוסות הירקות בשכבה אחת (אם יש צורך, משתמשים בשתי תבניות) קולים את הירקות בתנור במשך 30 דקות, עד שיהיו רכים אך לא יבשים. חוצים את הבאגט לאורכו, בלי להפריד לגמרי את החצאים. מורחים כל צד ברוטב היוגורט. ממלאים את החתך בירקות הקלויים ובוזקים מעט מלח. סוגרים וחותכים את הבאגט ל 4 כריכים.