כולסטרול, כבד שומני, טריגליצרידים | סיפור הצלחה טיפולי

 

תיאור מקרה של מטופל בקליניקה אשר הצליח להבריא


תלונות עיקריות

כולסטרול גבוה, כבד שומני, סוכר וטריגליצרידים גבוהים


רקע אודות המטופל

מרינה, בת 58, נשואה עם 2 ילדים, עובדת כבר מעל 30 שנה כרואת חשבון, יש מתח ולחץ בעבודה בתקופות מסוימות.


פירוט תלונות עיקריות

כולסטרול, טריגליצרידים וסוכר גבוהים - בבדיקת דם שגרתית נמצאו ערכים חריגים של כולסטרול כללי: 240 כאשר ה LDL עמד על 144 והטריגליצרידים עמדו על 250. רמות הסוכר היו גבוהות מהנורמה ועמדו על 110, כשההמלצה היא עד 100. כולסטרול, טריגליצרידים וסוכר גבוה מהווים כיום את אחד מגורמי הסיכון המרכזיים למחלות לב. ערכים גבוהים אלו הינם חלק ממה שנקרא "התסמונת המטבולית", תסמונת שמנבא התפתחות מחלות בהמשך כגון מחלות לב וכלי דם, סוכרת, יתר לחץ דם ועוד. בבדיקת אולטרסאונד נמצא כבד שומני. כבד שומני הוא מצב בו תאי הכבד גדלים עקב ריבוי שומן. מצב זה יכול להתפתח ולהיות דלקתי - מצב המסכן את הכבד. הכבד נהיה גדוש בשומן כי דרך התזונה מגיעות אליו כמויות גבוהות מידי של שומן. הכבד אינו יכול להשתמש בכל עודפי השומן ולכן הם נאגרים בתאי הכבד. מצב זה הוא גם חלק מהתסמונת המטבולית והוא מעיד על הצטברות עודף פסולת בגוף.


פירוט תלונות ברקע

גזים ונפיחות בבטן - מרינה סובלת מגזים ונפיחות בבטן בשנים האחרונות. הנפיחות אחרי כל ארוחה וגזים בעיקר אחרי ארוחה גדולה. מצב זה מעיד על חולשה של מערכת העיכול וקושי בפירוק וספיגה תקינים של המזון. כשהכבד שומני וגדוש הוא נהיה "תקוע", מצב זה מונע מהכבד להניע את מערכת העיכול, להפריש כמות מספקת של מיצי מרה ולעכל את המזון.


וידאו קצר על הטיפול הטבעי בכולסטרול


הטיפול הנטורופתי כולסטרול גבוה, כבד שומני, סוכר וטריגליצרידים גבוהים

לאחר התשאול נבנתה למרינה תכנית טיפול אשר כללה תכנית תזונתית מפורטת ופורמולת צמחי מרפא. התכנית התזונתית התמקדה בראש ובראשונה בהפסקת הצריכה של מזונות עשירים בשומנים בעייתיים ובתוספת מזונות דלים בשומנים ועשירים ברכיבים תזונתיים טובים. סוגי הבשר הרע הוחלפו בצריכת דגים המכילים שומנים בריאים, הסרה מוחלטת של מזונות מעובדים שערכם התזונתי רק הרע את המצב והוספת מזונות חשובים לאיזון רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים והסוכר. התפריט הועשר בסיבים , בעיקר סיבים מסיסים, שמטרתם לחזק את מערכת העיכול ולהקל על פירוק וספיגת המזון. מטרת פורמולת צמחי המרפא להוריד את רמות הכולסטרול, הטריגליצרידים ולעזור לנקות את הכבד. בעקבות השינוי התזונתי וההתמקדות בתהליך שינוי הבריאות, החליטה מרינה לשחות בבריכה 2-3 פעמים בשבוע.


טיפול טבעי לגסטריטיס


תוצאות הטיפול הנטורופתי בכולסטרול, כבד שומני, טריגליצרידים

לאחר חודש טיפול מרינה דיווחה שהיא מרגישה מצוין, הרבה יותר רעננה, אנרגטית וקלה ושהנפיחות בבטן נעלמה. היא התמידה בתפריט התזונתי, בלקיחת הצמחים ובפעילות הגופנית. עברנו על יומן האכילה שלה ונתתי לה דגשים לגבי מזונות מומלצים ורעיונות גיוון. לאחר 4 חודשים של התמדה בתכנית התזונתית והגופנית מרינה ביצעה שוב בדיקות דם והתוצאות היו: כולסטרול כללי: 177, LDL- 112 טריגליצרידים 105 וסוכר 87. מרינה אימצה לעצמה אורח חיים בריא. היא למדה לאכול בריא ולדעת מתי מותר לחרוג מהתפריט ועדיין לשמור על ערכים מאוזנים בדם.