כבד שומני ועודף משקל | סיפור הצלחה טיפולי

 

תיאור מקרה של מטופל  בקליניקה


תלונות עיקריות

כבד שומני, עודף משקל וכאבי ראש



רקע אודות המטופל

כנרת, בת 45, נשואה עם שני ילדים, עובדת כמזכירה במשרד ממשלתי, נמצאת בהרבה מתח בעבודה - מדווחת על עומס רב. רוצה לעשות שינוי קריירה ולעבוד בתחום הטיפול. ממעטת בפעילות גופנית, סופי שבוע מעשנת ושותה מעט אלכוהול שמרגיעים מעט את הלחץ אבל אוכלת הרבה מאוד בסופ"ש.



פירוט תלונות עיקריות

כבד שומני - אובחן באופן אקראי בבדיקת אולטרסאונד. הרופא לא הציע לה מענה טיפולי. קראה לבד על הבעיה והחליטה להגיע לקליניקה ולטפל בבעיה. בנוסף, כנרת מדווחת שהיא סובלת מעודף משקל כבר שנים רבות, מאז לידת ביתה הבכורה. כילדה ונערה לא סבלה מעודף משקל אך בלידה הראשונה עלתה כ-15 קילו ומאז נאבקת להוריד את הקילוגרמים המיותרים. במהלך השנים היא ניסתה דיאטות רבות אךלא הצליחה להקפיד לאורך זמן. היא טענה שהקושי המרכזי בדיאטות היתה תחושת הרעב הבלתי נסבלת. כיום כנרת שוקלת 87 וגובהה 1.62. היא רוצה להפחית כ- 10 קילו ממשקלה.



תלונות ברקע

בנוסף לכבד השומני ולעודף המשקל כנרת סובלת מכאבי ראש לעיתים קרובות, כפעמיים-שלוש בשבוע. היא לוקחת כול פעם כדור לשיכוך כאבים. כאבי הראש מופיעים לרוב בעבודה, בעיקר בימים של מתח ועומס רב. לטענת כנרת כאבי הראש הם ביטוי לסטרס שהיא נמצאת בו במהלך היום.


טיפול טבעי לכבד שומניטיפול נטורופתי לכבד שומני



הקשר בין כבד שומני לעודף משקל

כבד שומני הינו מצב בו הכבד אוגר כמויות גבוהות של שומן בתאי הכבד עצמם. כבד מוגדר שומני כשהוא מכיל למעלה מ 5% שומן בתאי הכבד. הסיבות לאגירת השומן בכבד הם שילוב של יצירת שומן עודף בכבד עצמו והנעת שומן מהגוף לכבד. מצב זה נגרם עקב תזונה עתירת סוכר ושומן ומצבירת שומן בגוף. כתוצאה מכך הדרך היעילה ביותר להתמודד עם כבד שומני הוא לשנות אורח חיים ולרדת במשקל. מחקרים רבים הוכיחו כי ירידה במשקל תוביל להפחתה באחוזי השומן בכבד בצורה משמעותית עד פתרון מלא של הבעיה. בנוסף לירידה במשקל יש לשים דגש על איכות וסוג המזון. ישנם מזונות המעודדים רמת דלקתיות ונאגרים בכבד כשומן - מהם יש להמנע בתפריט באופן מוחלט. לעומת זאת יש מזונות המעודדים ניקוי כבד והתחדשות תאי הכבד ואותם מומלץ מאוד לצרוך בצורה מוגברת. 


הטיפול כולל התמקדות בסיבות לבעיה ובתסמינים גם יחד - שילוב המניב הצלחות משמעותיות. זו גם הדרך להחלים בצורה יסודית ולשמור על הבריאות לטווח ארוך.
קביעת תור ומידע נוסף

לילך נהרי ND נטורופתית מוסמכת
1-700-700-329


הטיפול הנטורופתי בכבד שומני ועודף משקל

כנרת עברה אבחון ותשאול מקיפים על מנת להבין בצורה מלאה את הגורמים המרכזיים למצב הסטרס שלה ולאופי התזונה. בעקבות כך הותאמה לכנרת תכנית טיפול כוללת לניקוי הכבד מעודפי השומנים ולניקוי הגוף ממצבורי השומן. התפריט התזונתי הותאם לסדר היום שלה ולהרגלי התזונה שלה. נמצאו עבורה פתרונות לאכילה מחוץ לבית, בחדר האוכל בעבודה ובבילויים משפחתיים. התזונה שהותאמה לא הגבילה את כנרת בכמות,  ושמה דגש על כך שכנרת לא תהיה רעבה לאורך היום. בנוסף לכך כנרת התחילה ליטול צמחי מרפא לניקוי הכבד. כחלק מהטיפול הצבנו מטרה להפחית את רמות המתח שכנרת סבלה מהם, בעיקר בעבודה. דרך ביופידבק החלה כנרת מתרגלת טכניקות הרפיה להפחתת המתח ואיזון מערכת העצבים.


טיפול טבעי לכבד שומניטיפול נטורופתי לכבד שומני


תוצאות הטיפול בכבד שומני ועודף משקל

כנרת החלה בתכנית הטיפול בסקפטיות קלה. היא היתה מורגלת לתכניות דיאטה מוגבלות קלורית עם תפריטים מובנים מראש. בתכנית שקיבלה יכלה לאכול ללא הגבלה מזונות משביעים. היא חששה שתעלה במשקל מהתכנית התזונתית אבל החליטה להצמד להנחיות, בעיקר בגלל שהבינה שהיא רוצה לנקות את הכבד מעודפי שומן. במהלך כחודש הקפידה כנרת על התכנית התזונתית באופן מלא, על פעילות גופנית קבועה ותרגול טכניקות הרפיה. היא דיווחה במהלך החודש כי יש שיפור מצטבר ברמות האנרגיה שלה, הפחתה משמעותית בכאבי הראש והתחלה יפה של ירידה במשקל.

לאחר חודש בפגישת הביקורת סיפרה כנרת שירדה 4 קילו ממשקלה וזאת למרות שהרגישה שבעה במהלך היום. היא הדגישה שהיא לא מרגישה כול קושי בתזונה ואין לה בעיה להמשיך עם התכנית התזונתית. במקביל היא דיווחה שכבר שבועיים היא לא סובלת מכאבי ראש. בפגישה השלישית כנרת דיווחה על ירידה נוספת של 3 קילו, על תחושת עירנות גבוהה וקלילות. היא המשיכה להתמיד בתכנית הטיפול באופן מלא. לאחר 4 חודשי טיפול הצליחה להוריד 12 קילו. נבנתה עבורה תכנית טיפול להמשך על מנת לשמור על האיזון שהושג. לאחר 6 חודשי טיפול עשתה כנרת שוב בדיקות אולטרסאונד של הכבד - לא נמצא ממצא שומני בכבד והוא חזר לגודלו ומרקמו התקינים. כנרת אימצה הרגלי תזונה ותכנית לתירגול טכניקות הרפיה באופן קבוע לשמירה על איזון רמות המתח.