כבד שומני, כולסטרול גבוה, עייפות | סיפור הצלחה טיפולי

 

תיאור מקרה של מטופל  בקליניקה


תלונות עיקריות

כבד שומני, כולסטרול גבוה, עייפות וכאבי שרירים



רקע אודות המטופל

ארנון, בן 57, עובד בבנק כפקיד מעל 20 שנה, נמצא במתח מתמשך עקב יחסים בעייתיים עם מנהל הסניף, לא אוהב את סביבת העבודה שלו, מרגיש "תקוע" ומחכה לפנסיה. סובל מעייפות המלווה אותו לאורך כול היום. הגיע לטיפול בעיקר בגלל ממצא של כבד שומני וארנון החליט לעשות שינוי ולטפל בעצמו.



פירוט תלונות עיקריות

כבד שומני - נמצא באופן אקראי בבדיקת אולטרסאונד. ארנון התלונן תקופה על כאבי בטן והרופא המליץ על בדיקת אולטרסאונד על מנת לשלול אבנים בכיס מרה. בדיקת האולטרסאונד שללה אבנים בכיס מרה אך נמצא כי לארנון יש כבד שומני. ארנון נלחץ מהאבחנה בעיקר כי אביו סבל מאותה בעיה שהחמירה לשחמת הכבד. לאחר בירור של מספר כיוונים טיפוליים בכבד שומני הוא פנה לטיפול נטורופתי. בנוסף, ארנון מדווח על עייפות לאורך כול היום - תופעה הנמשכת כבר כמה שנים. לטענתו הוא מתפקד ביומיום למרות העייפות אבל מרגיש שצריך להתאמץ בכול פעולה. הוא מגיע הביתה מהעבודה מותש ולרוב זקוק למנוחה עד הערב.



תלונות ברקע

בנוסף לכבד השומני יש לארנון כולסטרול גבוה בשנים האחרונות. לפני כמה שנים ניסה לקחת תרופה ממשפחת הסטטינים אולם היא גרמה לו לתופעות לוואי רבות כגון כאבי שרירים ועייפות. הוא החליט להפסיק עם התרופה ונשאר עם ערכי כולסטרול גבוהים. בבדיקות הדם האחרונות הכולסטרול הכללי עמד על 270. כמו כן ארנון סובל מעודף משקל בטני, מדד ה-BMI שלו (מדד מסת הגוף המודדת את המשקל ביחס לגובה) 35 כשהמדד האופטימלי עבור ארנון עמד על 25.


טיפול טבעי לכבד שומניטיפול נטורופתי לכבד שומני



רקע כללי על כבד שומני

כבד שומני הוא שם כללי למספר תופעות הקשורות לתפקוד הכבד והיא בעיית הכבד הנחשבת לנפוצה ביותר בעולם המערבי. במקרים רבים מצב זה קשור לתסמונת רחבה יותר הנקראת "התסמונת המטבולית". והיא כוללת כולסטרול וטריגליצרידים גבוהים, עלייה ברמות הסוכר, השמנה בטנית ויתר לחץ דם. תסמונת מטבולית נחשבת כמקדימה למחלות לב וכלי דם. אחד המאפיינים של תסמונת מטבולית היא אגירת שומנים בגוף עקב עודפי שומן וסוכר הנצרכים מהתזונה. השומן המצטבר באיזור הבטן נהפך רעיל ודלקתי וגורם בהמשך לתהליכי מחלה רבים. השומן מצטבר גם בכבד, עלול להפוך לדלקתי ויכול לגרום לנזק צלקתי לתאי הכבד.

אצל ארנון כמה קרטריונים התקיימו לאבחנת תסמונת מטבולית: כבד שומני, השמנה בטנית, כולסטרול גבוה. אחת התופעות השכיחות הנילוות לתסמונת מטבולית, ובעיקר לכבד שומני הינה ירידה ברמת האנרגיה. עקב העומס הרב על הכבד פוחת הפינוי התקין של רעלים המוביל לירידה במאגרי האנרגיה. כמו כן השומן הבטני מעודד יצירת שומן בתאי הכבד ומכביד עוד יותר על הגוף. כתוצאה מכך מופיעה עייפות המאופיינת בירידת אנרגיה לאורך כול היום, תחושת כבדות בעיקר בראש, ערפול מחשבה ושינה לא איכותית.


הטיפול כולל התמקדות בסיבות לבעיה ובתסמינים גם יחד - שילוב המניב הצלחות משמעותיות. זו גם הדרך להחלים בצורה יסודית ולשמור על הבריאות לטווח ארוך.
קביעת תור ומידע נוסף

לילך נהרי ND נטורופתית מוסמכת
1-700-700-329


הטיפול הנטורופתי בכבד שומני וכולסטרול גבוה

ארנון הגיע לטיפול חדור מוטיבציה לשפר את מצב בריאותו. הוא הרגיש שהגיע לנקודת שבירה ברמת העייפות. הוא דיווח כי הסטרס בעבודה נגרם, בין השאר, מחוסר היכולת שלו לתפקד בצורה אופטימלית. בנוסף, הוא הרגיש שאין לו זמן לעיסוקים אחרים מעבר לעבודה כי כול יום חזר מאוד עייף. הוא לא עסק בתחביבים מהם נהנה בעבר, מה שהוסיף לרמת התסכול שלו.

ארנון עבר אבחון נטורופתי מקיף אשר כלל מדידת רמות סטרס על ידי מערכת ביופידבק, הבנה יסודית של התזונה היומיומית, הרגלי חיים נוספים כגון שינה, פעילות גופנית, זמני אכילה, היסטוריה רפואית, ותפקוד של מערכת שונות בעיקר מערכת העיכול. עם קבלת התמונה לגבי מצבו הבריאותי נבנתה לארנון תכנית טיפול תוך התייחסות יסודית לתזונה משקמת - אנטי דלקתית ועשירה בנוגדי חימצון במטרה קודם כל להפחית את העומס המטבולי על הכבד לצד סיוע לתפקוד משופר והגברת יכולת לפינוי רעלים טוב יותר. התכנית התזונתית לארנון הורכבה תוך התאמה ככל האפשר לאורח חייו על מנת לאפשר שמירה על תפריט תזונה ללא קשיים ולאורך זמן. במקביל לתכנית התזונתית הותאמו לארנון 2 פורמולות צמחי מרפא - האחת לתמיכה ושיקום תאי הכבד והשנייה להרגעה והפחתת סטרס. בהקשר הזה קיבל ארנון תכנית ספציפית כיצד ליישם בצורה פשוטה טכניקות הרפייה לסיוע מהיר בהורדת מתח והגברת רמות אנרגיה. לסיכום, התכנית הטיפולית הותאמה לספק מענה יסודי לשיקום הכבד, הורדת רמות הכולסטרול, הגברת אנרגיה והרגעה כללית.


טיפול טבעי לכבד שומניטיפול נטורופתי לכבד שומני


תוצאות הטיפול בכבד שומני וכולסטרול

ארנון החל ליישם את הנחיות הטיפול תוך מעקב וסיוע שוטפים על מנת לאפשר שמירה נוחה על המסגרת הטיפולית ולוודא התקדמות תוך מענה לבעיות אם צצות. ארנון התחיל לתרגל באופן קבוע טכניקות הרפייה ודיווח די מהר כי הוא מרגיש פחות מתוח במהלך היום. בנוסף, הוא דאג ליטול בצורה מסודרת את פורמולות הצמחים כל יום. ארנון התגייס והתמיד בתכנית הטיפול באופן מלא. לאחר כחודש, בפגישת הביקורת, דיווח ארנון על ירידה של 3 קילוגרמים ממשקלו. הוא סיפר כי התחיל להרגיש יותר קל ורענן במהלך היום ובין השאר דיווח כי הרגיש עליה בליבידו (חשק מיני).

ארנון המשיך, כשהוא מעודד מהשיפור שחל, להתמיד באורח חייו ובאחת משיחות המעקב סיפר שכבר מרגיש כי כל מה שהוא עושה "בא לו בטבעיות" - משמעו כי השינויים שביצע הפכו להרגל קבע - זהו הישג משמעותי והוא חשוב להבטיח שמירה על ההטבה הבריאותית לטווח ארוך. לאחר 3 חודשים בדיקות הדם הראו ירידה משמעותית ברמות הכולסטרול הכללי ל- 220. וכן מדדי תפקודי כבד השתפרו.

לאחר 4 חודשים ערך ארנון בדיקת אולטרסאונד וסיפר כי ניתן היה לראות הפחתה משמעותית באחוזי השומן בתאי הכבד. הוא המשיך לרדת במשקל וכבר השיג ירידה של 9 קילו במהלך של 4 חודשים - ירידה מתונה, מצויינת ובריאה. הרגשתו הכללית היתה טובה מאוד ובמיוחד הרגיש סיפוק על החזרת השליטה על בריאותו, על מהלך חייו ועל השיפור באיכותם.