כבד שומני, טריגליצרידים, סטרס גבוה | סיפור הצלחה טיפולי

 

תיאור מקרה של מטופל  בקליניקה


תלונות עיקריות

כבד שומני, טריגליצרידים, סוכר גבולי וסטרס גבוה



רקע אודות המטופל

משה, בן 38, רווק בזוגיות קבועה, עובד משמרות בחברה ציבורית גדולה בתפקיד בעל אחריות גבוהה, נמצא במתח רב בעבודה, קשה לו בעיקר עם משמרות הלילה, מרגיש "תקוע" בחיים, היה מעוניין לעשות שינוי קריירה ולהיות עצמאי. ניסה בעבר דיאטות רבות ולכן מגיע לטיפול סקפטי ודי מיואש.



פירוט תלונות עיקריות

כבד שומני וטריגליצרידים גבוהים - לפני כמה חודשים משה התלונן על כאבים בצד שמאל של הבטן - כאב עמום ומתמשך. כחלק מהברור הרפואי נעשה אולטרסאונד ונמצא כבד שומני מוגדל שיכול להסביר את תחושת הכאב. במקביל בבדיקות דם נמצאה רמת טריגליצרידים גבוהה של 290. רמת הסוכר גבולית - 103. הרופא המליץ למשה ללכת לאיש מקצוע ולהתחיל עם שינוי תזונתי.



תלונות ברקע

בנוסף לכבד השומני ולטריגליצרידים הגבוהים משה סובל מהשמנה בעיקר באזור הבטן. הוא ציין כי הפחית ממשקלו ובעבר שקל יותר. כרגע שוקל 87 קילו - גובה 1.72. בעבר הרצון להוריד במשקל נבע מטעמים אסטטיים אבל לטיפול הנטורופתי הגיע משה עם הבנה שחוץ מהרצון להראות טוב, הוא חייב לעשות שינוי משמעותי באורח החיים שלו על מנת לייצב את מצבו הבריאותי. הוא מדווח שמרגיש עייפות בתדירות גבוהה מהרגיל, פעולות פיזיות יומיומיות נהפכו קשות עבורו והוא מרגיש "זקן".


טיפול טבעי לכבד שומניטיפול נטורופתי לכבד שומני



כבד שומני הוא מחלת הכבד השכיחה ביותר בעולם המערבי.

בעבר כבד שומני היה מופיע בעיקר בגיל המבוגר אבל עם השנים יותר ויותר אנשים צעירים מאובחנים עם הבעיה. ככול שעודף משקל וחוסר פעילות גופנית נמצאים באחוזים גבוהים יותר אצל צעירים, כך כבד שומני מתפתח בגיל צעיר יותר. גורם סיכון משמעותי לכבד שומני הינו עודף משקל, ובעיקר עודף משקל המצטבר באזור הבטן. כיום יודעים שכבד שומני היא תופעה הקיימת אצל יותר מ 50% מהאנשים הסובלים מעודף משקל. עודף משקל, הנובע מתזונה לקויה וחוסר פעילות גופנית, מעודד יצירת שומן בתאי הכבד, דרך מנגנונים שונים בגוף. השומן העודף של הגוף מצטבר בעיקר באיזור הבטן, נהפך רעיל וגורם להצטברות שומן בתאי הכבד ומסביב לאיברים הפנימיים. תהליך זה פוגע בחיוניות של האיברים הפנימיים ותפקודם. בנוסף, אורח חיים לקוי מעודד עלייה של רמות סוכר וטריגליצרידים גבוהים, המהווים גם הם גורם סיכון להיווצרות כבד שומני. מצב מתקדם של כבד שומני יכול לפגוע בתפקוד הכבד ואף להוביל לאי ספיקת כבד.




כיצד סטרס משפיע על משקל הגוף

מתח הוא דבר טבעי והוא חלק ממערכת הישרדותית חשובה. סטרס ברמה תקינה חשוב גם להיבטי חיים שונים. אולם כאשר המתח בו אנו נמצאים נוטה להכביד ולהשפיע על התפקוד מתחילה שרשרת של תגובות העלולות להזיק ברמה הגופנית והנפשית. במצב של סטרס משתחררים בגוף הורמונים שונים כדוגמת קורטיזול וזאת במטרה להכין אותנו לתגובה מתאימה. שינויים אלו משפיעים בצורה ישירה על חומציות הקיבה ועל תפקוד מערכת העיכול כולה. בנוסף, מצבי מתח מעלים את הצורך שלנו למתוק כחלק מהתגובה הפיזיולוגית וכחלק מהירידה ברמות הסוכר בדם - הדחף לאכול בשעת סטרס לא קשורה לתחושת הרעב האמיתית וגורמת בסופו של דבר לצריכה גבוהה וקבועה של קלוריות המובילה להפיכת הסוכרים לשומנים ולהעלאה במשקל.


הטיפול כולל התמקדות בסיבות לבעיה ובתסמינים גם יחד - שילוב המניב הצלחות משמעותיות. זו גם הדרך להחלים בצורה יסודית ולשמור על הבריאות לטווח ארוך.
קביעת תור ומידע נוסף

לילך נהרי ND נטורופתית מוסמכת
1-700-700-329


הטיפול הנטורופתי בכבד שומני, טריגליצרידים וסטרס גבוה:

הפתרון הטיפולי לכבד שומני נמצא בשורש הבעיה - התאמה של תכנית תזונתית, צמחי מרפא והפחתת סטרס במטרה לנקות את הכבד מעודפי שומן, לאזן את רמות הטריגליצרידים ורמות הסוכר ולהפחית את ערכי הדלקתיות בכבד - כול אלו עוזרים גם להפחית במשקל, לאזן את תפקוד הכבד ולנקות את הכבד מעודפי השומן.

תכנית הטיפול הורכבה בהתאמה לאורח חייו של משה תוך דגש מרכזי במזונות בעלי אינדקס גליקמי נמוך והחלפת צריכת שומנים מזיקים בשומנים חיוניים. שילוב תזונה נכונה, צמחי מרפא ופעילות ישירה בהפחתת סטרס מספקת מענה משמעותי באיזון משקל הגוף וכן בכל הקשור בשיקום תפקודי הכבד. בטיפול הכולל תזונה יש חשיבות גם להבנה יסודית של צרכי המטופל על מנת שהשינויים באורח החיים ובמיוחד בתזונה יהפכו להרגלים קלים ליישום - מסגרת תומכת לאורך זמן יכולה ליצור תשתית טובה לשינויים להתחולל ולהפוך להרגלים.

לגייס כל אמצעי לסיוע בהחלמה
בטיפול לכבד שומני יכולה להיות חשיבות לכל פרט אשר יכול לתרום להצלחת תהליך השיקום ואיזון המשקל. שיפור ספיגה, שיפור תגובה חיסונית, איזון רמות סוכר בדם, שיפור פעולות עיכול מרכזיות ועוד - כול אלו יכולים להשפיע על מהלך הטיפול ועל ההצלחה הטיפולית.


טיפול טבעי לכבד שומניטיפול נטורופתי לכבד שומני


תוצאות הטיפול בכבד שומני, טריגליצרידים וסטרס גבוה:

משה הגיע לטיפול אחרי מספר לא מבוטל של דיאטות שונות אשר עשה במהלך השנים - למרות שחלקן סייעו לו, משה חשש שלא יצליח להחזיק מעמד כי בעבר תמיד העלה שוב במשקל. למרות היותו סקפי משה החליט להתגייס לטיפול בעיקר כי חשש לבריאותו. הוא הבין את פרטי תכנית הטיפול והחל ליישם אותה. חלק בלתי נפרד מהטיפול הוא תהליך התמיכה והליווי אשר יצרו עבור משה מסגרת יציבה תוך ליווי וסיוע יומיים. מסגרת זו סייעה למשה להתמיד בצורה רצינית בתפריט התזונה שלו והתוצאות לא אחרו להגיע. אחרי כשבוע דיווח משה על תחושת אנרגיה מחודשת והפחתת העייפות עליה התלונן, הירידה במשקל אמנם היתה מתונה מאוד אבל הוא החל להרגיש "קל" יותר.

לאחר שבועיים ההתקדמות נמשכה והפכה למשמעותית יותר - משה הצליח להוריד 2 קילו ממשקלו וההרגשה השתפרה. בפגישת הביקורת לאחר כחודש סיפר משה כי הירידה במשקל משמעותית והוא הוריד כבר 4 קילוגרמים. מצב רוחו השתפר ותרגול טכניקות ההרפייה סייעו לו להפחית את רמות הסטרס ברמה מורגשת. לאחר 3 חודשים ביצע משה בדיקות מקיפות והממצים העלו כי רמת הדלקתיות בגוף ירדה בצורה משמעותית, הטריגליצרידים ירדו לרמה נורמלית, הסוכר ירד לרמה של 93 - אנזימי כבד היו בנורמה - בנוסף משה הוריד כבר 9 קילו ממשקלו הקודם. תוצאות חיוביות אלו דירבנו אותו להמשיך באורח חייו - הוא החל להתעמק יותר בהיבטים של תזונה נכונה והשפעתה על כבד שומני - השינוי בו החל הפך עבורו קל ופשוט ליישום. בפגישת הכנה נוספת הורכבה למשה תכנית ארוכת טווח ליישום עצמי. לאחר כחצי שנה סיפר משה כי בדיקות אולטרה סאונד שביצע לביקורת הראו כי אחוז השומנים בכבד ירד לרמה נורמלית.