ירקות עם קונסומה בניחוח עשבי תיבול - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מתכון זה מכיל ירקות במגוון רחב ובצבעים שונים אשר יחדיו יכולים לתרום רבות לבריאות כללית ולמצבים כגון: חיזוק חיסוני, פרוסטטה מוגדלת, הרגעה והפחתת מתח, עצירות ובעיות עיכול אחרות, הפחתת כולסטרול, הגברת אנרגיה ועוד..

רכיבים:

קונוסומה:‏
כרשה בינונית החלק הלבן בלבד רחוצה היטב
גבעול סלרי קצוץ
‏3 גזרים בינוניים קצוצים‏
‏4 בצלים ירוקים החלק הלבן בלבד קצוצים
עגבניה גדולה קלופה וקצוצה
‏3 שיני שום קצוצות גס‏
‏10 פטריות שמפיניון קצוצות‏
‏4 גבעולי פטרוזיליה‏
‏8 עלי ריחן‏
ענף קורנית
‏2 עלי דפנה‏
‏2 גבעולי כוסברה‏
‏12 גרגירי פלפל שחור‏

ירקות:‏
‏4 תפרחות כרובית‏
‏4 תפרחות ברוקולי‏
‏8 לפתות קטנטנות קלופות‏
‏16 גזרים גמדיים מקורצפים‏
‏8 בצלים ירוקים החלק הלבן בלבד קלופים‏
‏4 כפות אפונה ירוקה‏
עגבניה קלופה וקצוצה
פלפל שחור
פטרוזיליה קצוצה לעיטור

אופן ההכנה:
מכינים את הקונסומה: שמים את כל החומרים בסיר (לא בסיר אלומיניום) מסיסים ב- 6 כוסות מים קרים ‏ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה, מכסים היטב ומבשלים במשך 35 דקות. מכבים את האש‏ומניחים לקונסומה להצטנן לגמרי בסיר המכוסה. מסננים את הקונסומה דרך מסננת עדינה ונזהרים לא ‏למעוך את הירקות, כדי לשמור על צלילות הנוזלים. שומרים בצד.‏ מכינים את הירקות: מבשלים כל סוג ירק בנפרד בכמות קטנה של קונסומה, עד שהירקות יתרככו. מסננים ‏ומצננים. מסדרים את הירקות בצורה נאה ב- 4 צלחות מרק אישיות. מחממים היטב את הקונסומה ויוצקים ‏על הירקות. מתבלים בפלפל, זורים פטרוזיליה ומגישים מיד.