טרין אשכוליות - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
מנה זו היא חגיגה של אשכוליות. האשכולית חמצמצה-מתקתקה, עם נגיעה של מרירות. הטעם המריר אינו קיים כיום במטבח המודרני ובעבר הוא היה חלק בלתי נפרד - על ידי אכילת עלי פרא, שורשים ועוד. לטעם המריר יש תפקיד חשוב ביותר בשמירה על בריאותינו. הוא מחזק את הגוף כולו דרך חיזוק מערכת העיכול. המרירות מעודדת הפרשת מיצי מרה מכיס המרה והכבד ובכך מעודדת ספיגה טובה של מזון וניקוי כבד. בנוסף, האשכולית עשירה בויטמין C ובאשלגן ולכן מומלצת למצבי בריאות רבים כגון: ניקוי רעלים, גזים ונפיחות, עצירות , הצטננות, שיעול וליחה, חיזוק מערכת החיסון ועוד.

רכיבים:
פלחים מופשטים מהקרומים השקופים של 4 אשכוליות ורודות גדולות
כוס מיץ אשכוליות
כף ג'לטין או כף אגר-אגר
פלפל אדום בינוני חתוך לריבועים קטנים
כף עלי ריחן חתוכים לרצועות דקיקות
כפית עלי נענע חתוכים לרצועות דקיקות
כפית זנגביל טרי מגורר

אופן ההכנה:
מגישים את הטרין כמנת פתיחה, או כמרענן חך בין המנות. להגשה מרשימה במיוחד מכינים מנות אישיות בגביעים שקופים, מקררים ומעטרים בגבעול נענע. שמים 3 כפות מיץ אשכוליות בקערית קטנה וזורים עליו את הג'לטין. יוצקים את המיץ הנותר לסיר קטן ומביאים לרתיחה. מנמיכים את הלהבה ומבשלים במשך 2-3 דקות. מסירים מהאש ובוחשים פנימה את הג'לטין. מערבבים עד שימס (אם משתמשים באגר אגר מוסיפים אותו למיץ בתחילת הבישול)

מצננים לטמפרטורת החדר. שמים את כל שאר החומרים בקערה, יוצקים עליהם את תערובת הג'לטין ומערבבים. מעבירים את התערובת לתבנית טרין שמכילה 600 מ"ל. מקררים במשך 4 שעות לפחות, עד שהתערובת נקרשת. לפני ההגשה טובלים את התבנית במים חמים למשך 20 שניות והופכים את הטרין על מגש. פורסים ל 8 פרוסות ומגישים.