חצילים עם יוגורט ופלפלונים חריפים - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
חציל מכיל רכיבים תזונתיים בריאים ועשויי לסייע במגוון מצבי בריאות כגון: הורדת כולסטרול , הפחתת דימומים , מסייע במניעת שבץ , עשיר בסיבים - טוב לעצירות, תורם רבות להרזיה בריאה, מפחית לחץ דם , מסייע בטיפול בדלקות פרקים ועוד..

רכיבים:
2 חצילים גדולים‏
רבע כוס מרק צח מירקות
‏3 שיני שום כתושות‏
כוס יוגורט 0% שומן‏
‏2-3 כפות מיץ לימון טרי‏
‏3 כפות שמיר קצוץ‏
‏3 כפות פטרוזיליה קצוצה‏
‏1-3 פלפלים חריפים טחונים‏
מלח ופלפל לפי הטעם
חצי כוס גבעולי סלרי קצוצים דק (לא הכרחי)‏

אופן ההכנה:
קולים את החצילים מעל להבה פתוחה, או אופים בתנור עד שיתרככו. מניחים לצינון במסננת. כשהחצילים מצטננים, ‏מוציאים את הבשר מהקליפה. ‏מרתיחים את המרק עם השום במחבת קטנה כ- 3 דקות. ‏קוצצים דק את בשר החצילים ומערבבים עם כל שאר החומרים. מתבלים במלח ופלפל. מגישים פושר, כרוטב על מצע ‏אורז, או בטמפרטורת החדר, עם פיתה או לחם.