חומוס - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
החומוס התעשייתי שנמכר בחנויות אינו מתקרב בטעמו ובאכותו לחומוס הטרי. החדשות הטובות שניתן להכין בקלות חומוס טרי בבית! את גרגירי החומוס אפשר לרכוש קפואים ואז אין צורך בהשרייה ובישול מוקדמים, ותוך מספר דקות אפשר להנות מממרח חומוס טרי ובריא. גרגירי חומוס הם מקור נהדר לפחמימות מורכבות ולחלבון צמחי. גרגירי החומוס מכילות סיבים מסיסים שעוזרים בשיפור פלורת המעי ובניקוי פסולת ולכן היא מסייעת למגוון רחב של בעיות בריאותיות כגון: מחלות לב וכלי דם, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2, עודף משקל , עצירות, ניקוי רעלים, אקנה ועוד.

רכיבים:
חצי ראש שום
כפית מלח
חצי קילו טחינה
‏200 גרם גרגירי חומוס יבשים‏
מיץ מלימון שלם

אופן ההכנה:
מרתיחים את החומוס במים, עד שנהיה רך, שמים במעבד מזון וטוחנים את הגרגירים ‏לגמרי. מוסיפים את שאר המצרכים וממשיכים את פעולת המעבד עד שהמרקם הופך ‏להיות אחיד. במידה והעיסה מוצקה מידי ניתן להוסיף כחצי כוס מים.