חולשה בידיים וברגליים האם זו חרדה?

 

שאלה
אני בת 35 בריאה ובלי בעיות אבל כבר שבועיים בערך אני מרגישה מין חולשה בידיים וברגליים במיוחד כשאני מגיעה לעבודה או צריכה לעשות משהו. נבדקתי אצל רופא שאמר שזה כנראה מלחץ או חרדה. האמת שאני לא מרגישה כל כך בחרדה אבל גם לא מרגישה ממש מלאת אנרגיה מצד שני. תחושת החולשה בידיים וברגליים מרגישה מוזר. בעלי אומר שפשוט קיבלתי "פיק ברכיים" מה שלא עוזר ממש להרגיש טוב יותר. בכל אופן הייתי שמחה לדעת מה אני יכולה לעשות כדי להפטר מתחושת החולשה בידיים וברגליים והייתי מאוד רוצה לעשות את זה כמה שיותר טבעי בלי תרופות.

 

תשובה

חרדות מאופיינות בהרבה תסמינים ואכן חלקם הוא תחושת חולשה בידיים וברגליים או תחושת חולשה כללית, המושג "פיק ברכיים" לא סתם מקושר לחרדה כי כשמו כן הוא מדובר על סיטואציה שהרגש השולט בה הוא פחד. חרדה נובעת ברוב המקרים מלחץ נפשי. לעיתים הגורמים ללחץ סמויים מהעין ואנו לכאורה לא מרגישים ב"לחץ" למרות שבפועל מערכות הגוף נתונות לעומס רב במיוחד המערכת הרגשית. את לבד, כנראה, עלית על אחת הסיבות לתחושת החולשה בידיים וברגליים שלך וזה העבודה שלך - תבדקי טוב מה בעבודה שלך גורם לך להרגיש בלחץ וכיצד את יכולה לשנות זאת. תבדקי כיצד את מרגישה בסיום יום העבודה כשאת יוצאת הביתה.. האם יש הקלה? את רגועה יותר? אם כן אין ספק שמשהו בעבודה הוא אחד הגורמים לתחושת החולשה בידיים שלך. דרך אגב, עבודה היא גורם מרכזי ללחץ נפשי אצל מרבית האנשים. הבשורה המשמחת היא שאת יכולה בדרך קלה ומהירה לשחרר את הלחץ ברמה הגופנית והרגשית ולשפר את הרגשתך בצורה משמעותית.


צמחי מרפא יעילים ביותר בהפחתת מתח וסטרס ובהרגעה כללית

הטיפול האופטימלי עבורך כולל 2 תחומים: הראשון הוא צמחי מרפא והשני פעילות גופנית. צמחי מרפא ידועים ביכולתם להרגיע בצורה ישירה ומהירה את מערכת העצבים לצד שחרור והרפיית שרירים בגוף, כולל שרירים חלקים. צמחי המרפא משחררים עוויתות וכיווצים בגוף ומחזקים את זרימת הדם. מעבר לכך צמחי המרפא יעזרו לך להשתחרר ממחשבות טורדניות, יסייעו לך להפחית את תחושת העומס הרגשי ויעניקו לך בטחון עצמי גבוה יותר והרגשה של רוגע ושלווה פנימיים. צמחים הידועים ביכולתם המרגיעה כוללים את הפסיפלורה, טיליה, בקופה, ולריאן ועוד. היתרון העצום של צמחי מרפא נעוץ בעובדה כי הם טבעיים לחלוטין וללא תופעות לוואי ולא פחות חשוב הם אינם ממכרים כתרופות הרגעה כימיות. במקביל לנטילת צמחי המרפא להרגעה כללית מומלץ לך ביותר להתחיל לעשות פעילות גופנית! זוהי אחת הדרכים הטובות יותר לשחרור לחצים ומתחים. בזמן פעילות גופנית מפונים מהגוף הורמוני לחץ שונים כגון אדרניל והגוף משחרר הורמונים הגורמים לתחושת רגיעה ומשפרים את מצב הרוח. התחילי בהדרגה עד למצב של 30 דקות הליכה מאומצת או ריצה קלה למשך 4-5 פעמים בשבוע. שילוב של צמחי המרפא והפעילות הגופנית יעשו פלאים להרגשתך!


לסיכום, הטיפול הטבעי בחולשה בידיים וברגליים כולל

צמחי מרפא: מרגיעים כללית את מערכת העצבים, מרפים שרירים ומשחררים גופנית, מחזקים תחושת בטחון עצמי, מפחיתים מחשבות טורדניות, מפחיתים לחץ ומתח, משפרים מצב רוח.
פעילות גופנית: משחררת גופנית, מרגיעה כללית, משפרת מצב רוח


לילך נהרי-נטורופתית מומחית