הרזיה בריאה | דיאטה נכונה

 

הרזיה כדרך ריפוי

תכנית ההרזיה והפחתת המשקל מתמקדת בראש ובראשונה בבריאות מאוזנת ושלמה. תוך התאמה למכלול הצרכים ואורח החיים שלך. הפחתת המשקל המגיעה עם התקדמותה התכנית מביאה גם לשיפור משמעותי בבריאות, תחושת החיוניות, מצב הרוח ועוד. השילוב של חיזוק הבריאות לצד הפחתת המשקל הוא שילוב מנצח.

תכנית ההפחתה במשקל היא לצורך שיפור וחיזוק הבריאות והיא מיועדת למי שסובל מהשמנת יתר עם בעיות בריאותיות הקשורות אליה. מדוע? כי רובם המכריע של מקרי השמנת יתר מלווים גם בבעיות בריאותיות המשפיעות ומושפעות על עודף המשקל.

תכנית ההרזיה נבנית בהתאמה אישית והיא מכוונת לשלוש מטרות

• בריאות שלמה
• משקל תקין
• מניעת הופעת מחלות ובעיות רפואיות


התכנית מצוינת לכל אדם הסובל מבעיה רפואית כלשהי ולכל אדם המעוניין להגיע למשקל תקין בדרך בריאה, מאוזנת, נעימה ופשוטה. תכנית ההרזיה הבריאותית מבוססת על מספר תחומים המשולבים יחד בהתאמה לאורח החיים.

התאמה אישית
התכנית מותאמת במיוחד ונבנית באופן אישי ובצורה מותאמת לאורח חייו של המטופל/מרזה על מנת להגיע לתוצאות המקסימליות בדרך הנעימה והקלה ביותר.

ליווי אישי
במהלך תכנית ההרזיה מתקיימות פגישות אישיות לחיזוק, הערכה ועדכון הטיפולים השונים הכלולים בתכנית כמו גם עדכון התכנית התזונתית במידת הצורך.

תמיכת צמחי מרפא
פורמולות צמחי מרפא מותאמות אישית למצבו הבריאותי הכללי של המטופל/מרזה לשיפור וזירוז תהליך ההרזיה.

פעילות גופנית
בניית תכנית לפעילות גופנית מהנה וקלה כגון הליכה, שחייה, יוגה וכו' לסיוע בתהליך ההרזיה והריפוי.

הבנה תזונתית
פיתוח מודעות אודות צריכה נכונה של מזון יחד עם הקניית הרגלי אכילה יעילים.

ללא הגבלת כמויות ושעות אכילה וללא ספירת קלוריות
פשטות התכנית מאפשרת צריכה ללא הגבלות משמעותיות בכמויות המזון או בשעות האכילה. שיטת הרזיית בריאות אינה מצריכה ספירת קלוריות כלשהי.


לפרטים נוספים וקביעת תור להתחלת הרזיה בריאה: 050-7240203


הגישה הנטורופתית להרזיה

הגישה הנטורופתית להרזיה מתבססת על עקרונות הנטורופתיה, אשר לפיהם, הגוף הוא יותר מאשר סכום כל חלקיו, ויש בו משהו נוסף, שמאחד, מאזן ומקשר בין כל המערכות האורגניות. הטיפול הנטורופתי בהשמנה הוא טיפול כמו בכל מחלה כרונית - בשורש הבעיה, ולא בסימפטום. על ידי תזונה נכונה, פעילות גופנית ותמיכה של צמחי מרפא יורדים המכשולים לגוף, והגוף מוצא דרך חזרה לאיזון, למשקל תקין ולכן, הטיפול אינו בתחום צמצום הקלוריות. רק טיפול בשורש הבעיה משיג מצב של בריאות, שתוצאת הלוואי שלו היא הרזיה. על פי הגישה הנטורופתית יש חשיבות רבה למזון, ובייחוד כאשר באים לדון בהרזיה. כשהתפריט מורכב מהמזון הנכון, יש פחות צורך לספור קלוריות. תפריט בריא מבוסס על דגנים מלאים, קטניות, פירות ירקות ודגי ים צפוני. ההתייחסות לבשר ולחלב היא אישית, ולעתים נמנעים מהם בכלל, או חלקית.


התכנית התזונתית

לאחר תשאול יסודי ובדיקת ההיסטוריה הרפואית של המטופל נבנית תכנית תזונתית המתאימה למצבו הבריאותי הספציפי של המטופל ואשר כוללת מרכיבים בסיסיים בתפיסה הנטורופתית לריפוי טבעי. אין תכנית תזונתית אחת דומה לשניה אך ניתן לומר כי ישנם עקרונות תזונתיים אשר יחזרו ברוב המקרים:

שומנים
בניגוד לדעה הנפוצה על הצורך בדיאטה ללא שומן, חשובים השומנים הבלתי רווים להרזיה ולבריאות בכלל. הכוונה לשומנים צמחיים ולא לשומן מהחי או מרגרינה. השמנים מגבירים בהרבה את שחרור האנרגיה במזון.

פחמימות
פחמימות מתפרקות במערכת העיכול והופכות לסוכר. כשאנו אוכלים סוכר הוא מתעכל במהירות ומגיע ישר לדם, כי אין צורך לפרק אותו. לעמת זאת, כשאנחנו אוכלים פחמימה מורכבת, כמו עדשים, פסטה, חיטה שלמה, לוקח למערכת העיכול זמן לפרק את המזון, ולהפכו לסוכרים שמגיעים לדם. תגובה זו משפיעה על הפיכת הסוכר לשומן. ככול שהפחמימה מורכבת יותר, כך היא פחות תהפוך לשומן. אכילה של מזונות המעלים בחדות את רמות הסוכר בדם יגרום לעליה של טריגליצרידים, שומנים בדם. כמו כן אכילת פחמימות מורכבות מוריד את הרצון העז למתוק.

חלבונים
כדאי לצרוך חלבונים מן הצומח כגון קטניות ומן החי: דגי ים צפוני, שכן שאר המקורות העשירים מן החי עשירים גם בשומן רווי שגורם להשמנה (בשר, ביצים, חלב ומוצרים). היתרון בחלבון הוא שמרכיב חלבוני בארוחה עם פחמימות מאזן את רמות הסוכר בדם.


לפרטים נוספים וקביעת תור להתחלת הרזיה בריאה: 050-7240203


צמחי מרפא

כל מטופל/מרזה מקבל פורמולת צמחים אשר תותאם אישית למצבו הבריאותי ואשר תשמש להמרצה מטבולית ועזרה בתהליכי הרזיה. הצמחים ממריצים את בלוטת התריס ואת הקצב המטבולי ובכך עוזרים לשריפת שומנים וכן מכילים חומרים המפחיתים את התיאבון.


התייחסות רגשית

לנפש יש מרכיב חשוב בהרגלי האכילה שלנו. כשטוב לנו, כשאנחנו מאושרים, מאוהבים או בחופש, אנחנו פחות זקוקים לאכול. כשאנחנו במצב רוח רע או עייפים בסוף יום עבודה אנחנו מחפשים משהו מתוק במקרר. בגיל הינקות - השד של האם הוא יותר ממקור אוכל אלא גם נחמה, בטחון ואהבה. אנחנו אוכלים כי זה מספק לנו הנאה, אך גם מספק לנו תחושת בטחון. ככול שתהיו יותר מאושרים, שלווים ושלמים עם עצמכם, כך פחות תרצו כול הזמן ללעוס משהו. בתכנית ההרזיה אנו מקדישים מקום לתפקיד הרגשי בתהליך ההרזיה.