הרגשה של משהו תקוע בגרון יכולה להיות חרדה?

 

שאלה
לפני כשבועיים היתה לי הרגשה של משהו תקוע בגרון כמו גוש בגרון שלא רוצה לרדת גם שכשאני מנסה לבלוע, למרות שלא אכלתי שום דבר או משהו כזה. הייתי כמובן אצל רופא אף אוזן גרון שבדק אותי והוא אמר לי שאין שום דבר ויכול להיות שזה מלחץ וחרדה הבנתי שקוראים לתופעה הזו גלובוס היסטריקוס.. קראתי קצת באינטרנט ואני לא רוצה להתחיל עם כדורים ולכן רציתי לשאול האם יש משהו טבעי שאפשר לטפל בו בהרגשה של הגוש בגרון? זה עדיין מורגש וזו תחושה שקשה להאמין שזה מחרדה כי זה מרגיש ממש אמיתי.. אודה לכל עצה איך אפשר להקל על הבעיה.

 

תשובה

חרדה עשוייה להופיע בצורות רבות ומשונות. הרגשה של משהו תקוע בגרון או תחושה של גוש תקוע בגרון מאפיינת בהחלט חרדה. למרות שחשוב לשלול סיבות גופניות קודם. מאחר והיית אצל הרופא והוא אכן אבחן את תחושת הגוש בגרון כגלובוס היסטריקוס כל שעליך לעשות הוא להתחיל לטפל בחרדה או יותר נכון במקורות אשר עוררו אותה. באופן עקרוני בבסיס החרדה עומד לחץ נפשי, מתח או סטרס. כאשר אתה רגוע ורפוי קשה מאוד לרגשות שליליים לעלות. אז מה עליך לעשות על מנת להתחיל להוריד את המתח והלחץ? להתחיל לקחת צמחי מרפא ולהתחיל לרוץ!


צמחי מרפא יעילים מאוד בהרגעה, הרפייה והפחתת מחשבות טורדניות.

היתרון הנפלא של צמחי מרפא הוא בעובדה שהם פועלים מהר וללא תופעות לוואי, צמחי המרפא מביאים רגיעה נכונה ולא מפילים לעייפות כללית. הצמחים עובדים ליצירת איזון במערכת העצבים ובכך מסייעים בדרך דינמית להחזיר את השקט ולהפחית את הלחץ. זאת אחת הסיבות שצמחים אינם ממכרים! פעולתם עדינה ומאזנת. עשרות מחקרים הוכיחו את יעילות צמחי מרפא כגון: בקופה, תיליה, פסיפלורה, ולריאן ועוד באיזון וחיזוק מערכת העצבים, בהרגעה ושחרור מחשבות טורדניות וכן בהרפיית שרירים כללית. תתחיל לקחת את צמחי המרפא ובמקביל התחל לרוץ! התחל בהדרגה אבל השתדל להגיע ל 4-5 פעמים בשבוע של כ-30 דקות ריצה - בהתחלה עשה הליכה ועלה בקצב לאט. ריצה או פעילות ארובית דומה מסייעת בפינוי הורמוני סטרס מהגוף ובכך מסייעת בהרגעה גופנית כללית. מעבר לריצה ולצמחים השתדל בתקופה הקרובה לא לצרוך מזונות מעוררים כגון קפאין, ניקוטין, סוכר לבן, אלכוהול וכו.


לסיכום, הטיפול הטבעי להרגשה של משהו תקוע בגרון כולל

צמחי מרפא: מרגיעים את מערכת העצבים המרכזית, מרפים שרירים, כיווצים ועוויתות, מפחיתים מחשבות טורדניות.
פעילות גופנית: משחררת הורמוני לחץ, מרגיעה ומרפה את הגוף
תזונה: להמנע ממזונות מעוררים: קפאין, ניקוטין, אלכוהול, סוכר לבן


לילך נהרי-נטורופתית מומחית