הורדת כולסטרול ללא תרופות

 

שאלה
בבדיקות הדם האחרונות שביצעתי גילו לי כולסטרול גבוה של 257. הרופאה שלי מיד נלחצה ורשמה לי כדור שאתחיל לקחת. אני בן 47 וסובל מהשמנת יתר קלה בעיקר באזור הבטן (צריך להוריד 10 קילו) חוץ מזה אני בריא. לא עושה פעילות גופנית אבל במסגרת עבודתי אני הולך די הרבה כך שאפשר להגיד שאני די פעיל. האוכל אצלנו לא משהו ואני מאוד אוהב בשר ובמיוחד הרבה לחם. מאחר ואני לא דוגל בנטילת תרופות חשוב לי לנסות לטפל בכולסטרול בדרך טבעית כמה שאפשר ולהימנע מתרופות. קראתי אצלך באתר שיש אפשרות להורדת כולסטרול ללא תרופות  שזה כולל גם תזונה וגם שימוש בצמחי מרפא. אשמח אם תוכלי לכוון אותי האם זה תהליך קשה ואורך או אפשרי להוריד את הכולסטרול מהר. חוץ מזה חבר אמר לי שכולסטרול זה גנטי ואין דרך להורדת כולסטרול ללא תרופות. האם זה נכון לדעתך? בקיצור אשמח לייעוץ מסודר מה אפשר לעשות בעניין בדרך טבעית ואני מאוד מקווה שאפשר כי לא בא לי לקחת תרופות.

 

תשובה

כולסטרול גבוה בדם הוא תופעה מאוד שכיחה בעולם המערבי. הסיבה לכולסטרול הגבוה הינה שהכבד, האיבר האחראי על ייצור רוב הכולסטרול בגופינו, עובד "שעות נוספות" ומייצר יותר ויותר כולסטרול. כולסטרול הינה מולקולה חיונית וחשובה לבריאותינו וממנה הגוף מייצר מרכיבים חיוניים לגופינו כגון הורמוני מין, מלחי מרה ועוד. הבעיה מתרחשת כשהכבד מייצר עודף של כולסטרול. כשיש יותר מידי מולקולות של כולסטרול בדם הם גורמות לדם להיות צמיגי, לנוע יותר לאט, למולקולות הכולסטרול יש נטייה לשקוע בדפנות כלי הדם, להתחמצן וליצור משקעים שסותמים את העורקים ויכולים בסופו של דבר לגרום להתקף לב או שבץ מוחי. זו הסיבה מדוע רמות כולסטרול גבוהות בדם הינם גורם סיכון מאוד משמעותי למחלות לב וכלי דם. מהי הסיבה שהכבד מייצר כל כך הרבה כולסטרול? אפשר לדמות את הכבד לפס ייצור של כולסטרול. תזונה מערבית טיפוסית גורמת לכך שבפס הייצור הזה נכנס מצד אחד הרבה "חומר גלם", כלומר, מזון עשיר בשומן רווי ושומן צמחי מוקשה, ממנו הכבד מייצר כולסטרול. בגלל שיש כמות אדירה של "חומר גלם" אין ברירה לכבד אלא לייצר הרבה כולסטרול. התוצאה היא רמות כולסטרול גבוהות בדם. לעיתים קרובות מצב זה גורם שב"פס הייצור" יש כל כך הרבה חומר גלם שהוא "נתקע" שם והתוצאה היא תאי כבד עתירי שומן, או במונח הרפואי - כבד שומני, עוד תופעה שכיחה ביותר בעולם המערבי.


הטיפול הנטורופתי יעיל ביותר בטיפול ברמות כולסטרול גבוהות

מנסיוני הטיפולי, הורדת כולסטרול ללא תרופות אפשרית בהחלט. מכיוון שהסיבה לכולסטרול גבוה הוא אורח חיים לקוי, לב הטיפול יהיה שינוי אורח חיים, כלומר, התאמה של תזונה נכונה ופעילות גופנית סדירה שתעזור בנוסף לירידה במשקל. תכנית הטיפול התזונתית מותאמת באופן אישי לסדר יום של המטופל ולהעדפותיו התזונתיות. כחלק מהטיפול הנטורופתי המקצועי, בניית תפריט תזונתי אישי, עם המלצות תזונתיות נגישות וקלות לבצוע על ידי המטופל, חשובות ביותר להצלחת הטיפול. התפריט התזונתי מורכב ממזונות שתומכים בהפרשת הכולסטרול מהגוף ומעודדים פעילות תקינה של הכבד. על ידי תזונה נכונה ניתן להיפטר מכמויות גבוהות של כולסטרול, לנקות ולדלל את הדם. בנוסף להתאמת תפריט תזונתי, ישנו שימוש בצמחי מרפא על מנת לשקם ולאזן את פעילות הכבד ולעזור בפינוי הכולסטרול מכלי הדם. צמח מרפא כגון סינרה (עלי ארטישוק) פועל כמנקז כבד שעוזר גם לניקוי הכבד וגם לתפקוד תקין שלו. ישנם גם תוספי תזונה חשובים להורדת כולסטרול ללא תרופות. אומגה 3, למשל, הינה חומצת שומן חיונית שמשפיעה, בין השאר, על העלאת HDL, הכולסטרול הטוב, שעוזר בפינוי כולסטרול מהדם.


הטיפול הנטורופתי להורדת כולסטרול בטוח וללא תופעות לוואי

הטיפול עוזר לא רק באיזון רמות הכולסטרול, אלא גם בירידה במשקל, כתוצאה מהשינוי התזונתי. בנוסף, אורח החיים הבריא שהמטופל מסגל לעצמו ימנע מחלות רבות בעתיד ויקנה איכות חיים טובה יותר - פיזית ונפשית. השילוב של תזונה נכונה, צמחי מרפא ותוספי תזונה הינו שילוב מנצח להורדת כולסטרול ללא תרופות. אני ממליצה לך בחום לשנות את תזונתך, להיעזר בצמחי מרפא ותוספי תזונה על מנת לאזן את רמות הכולסטרול.


לסיכום, הטיפול הטבעי בכולסטרול גבוה כולל

תזונה נכונה: תעזור בפינוי מהיר של כולסטרול מהגוף ובניקוי ואיזון הכבד
צמחי מרפא: בעלי פעילות מנקזת כבד, מעודדת הפרשת כולסטרול מהגוף וניקוי הדם
תוספי תזונה: יעילים לדילול הדם, איזון רמות הכולסטרול והעלאת הכולסטרול הטוב