האם סוכרת סוג 2 ניתנת לריפוי

 

שאלה
אני בן 56, כבר כמה שנים אני סובל מסוכרת סוג 2, כרגע לוקח גלוקופג' אחד ליום אבל הייתי מאוד רוצה לנסות להפסיק עם התרופה ולטפל בבעיה בדרך טבעית. רציתי לשאול האם אפשרי להגיע למצב שהסוכר מאוזן ללא תרופות? האם ניתן על ידי תזונה או צמחי מרפא או כל דרך טבעית אחרת לאזן את רמות הסוכר בדם?



תשובה

האם ניתן לאזן רמות סוכר בדם? בהחלט כן, אולם כל מקרה לגופו של עניין ויש לבדוק מה מידת הבעיה, משכה ורמות הסוכר הנוכחיות, במיוחד נכון הדבר בתחילת דרכה של מחלת סוכרת סוג 2, כשהחולה אינו תלוי באינסולין, ניתן בהחלט לאזן את רמות הסוכר.

סוכרת סוג 2 היא מצב בו יש רמות סוכר גבוהות בדם כי הסוכר לא מצליח להכנס מהדם אל התא. מה ש"פותח" את התא, הורמון בשם אינסולין, נמצא בשפע בדם. הבעיה בסוכרת סוג 2 שהאינסולין לא מצליח לפתוח את התא ולהכניס את הסוכר לתא. מצב זה נגרם בדרך כלל מכמה גורמים ולא גורם אחד בלבד. החדשות הטובות הם שהרוב המוחלט של הגורמים קשור לאורח החיים שאנו מנהלים ולכן זה מצב שניתן לשינוי, למניעה ולריפוי. למעט הנטייה הגנטית, איתה אנחנו נולדים, כל שאר הגורמים לסוכרת סוג 2 תלויים בעודף משקל, תזונה עתירת סוכרים ושומנים, וחוסר פעילות גופנית. שינוי של אורח חיים יכול לתרום לאיזון רמות הסוכר ולפתירת הבעיה מהשורש.



טיפול נטורופתי יכול לאזן רמות סוכר בדם

במסגרת הטיפול הנטורופתי מתאימים למטופל תכנית טיפול שבמרכזה עומד השינוי התזונתי. תזונה נכונה, העומדת בכללים נכונים של אכילה בזמנים מתאימים עם דגש עם שילובי מזון מדויקים, גורמים לאיזון רמות הסוכר בדם. בנוסף, ישנם צמחי מרפא ותוספי תזונה מומלצים. צמח מרפא כגון ג'ימנמה נחקר ביותר לאיזון רמות סוכר ונמצא יעיל למטרה זו. תוספי תזונה כגון מינרל בשם כרום יכולים לשפר את תפקוד האינסולין ולהכניס ביתר קלות את הסוכר לתאים. לסיכום, במסגרת הטיפול הנטורופתי, ברמה עקרונית, ניתן בהחלט לאזן את רמות הסוכר על ידי שינוי אורח חיים כגון אכילה נכונה ופעילות גופנית קבועה וכן על ידי צמחי מרפא.


איזון רמות סוכר בדרך טבעית כולל

תזונה: מאזנת רמות סוכר - בעיקר פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים
תוספי תזונה: לשפר את הרגישות של אינסולין לתאים ולאזן רמות סוכר
צמחי מרפא: לאזון רמות סוכר ושומנים בדם