האם טיפול טבעי יכול לאזן סוכרת סוג 2

 

שאלה
אישתי סובלת מסוכרת סוג 2 כבר כמה שנים. היא בת 55 והיא עדיין ללא הזרקת אינסולין ברוך השם, ואנחנו לא רוצים להגיע למצב שהיא צריכה להזריק אינסולין. היא נוטלת תרופות נגד סוכרת: גלוקופאז וגלובן, והתרופות גורמות לה לתופעות לוואי. כל שנה מוסיפים לה עוד כדור ובכל זאת רמות הסוכר שלה גבוהות. האם ניתן באמצעות הנטורופתיה או טיפול טבעי אחר לאזן סוכרת סוג 2 ואת המצב שלה כרגע?



תשובה

סוכרת סוג 2 היא מחלה כרונית שמתפתחת עם השנים ומחמירה עם הזמן ללא טיפול הולם. הטיפול התרופתי יכול במקרה הטוב להאט את קצב המחלה אך לא לפתור את הבעיה. בהחלט ישנם מטופלים רבים שאינם מצליחים לייצב את רמות הסכר שלהם על ידי התרופות. התוצאה היא רמות סוכר גבוהות בדם שגורמות לנזק לכלי הדם ולגוף כולו. המחלה שקטה וכמעט לא מורגשת עד שהנזק נעשה משמעותי. מחלת הסוכרת סוג 2 היא מחלה של אורח חיים. היא מחלה נפוצה ביותר בעולם המודרני ומספר החולים עולה בצורה כל כך דרמטית עד שהכריזו על סוכרת סוג 2 כעל מגיפה. אורח החיים המודרני כולל תזונה לקויה, עשירה בסוכרים ושומנים ודלה בסיבים תזונתיים ומרכיבים חיוניים. כמו כן אורח החיים המודרני כולל בדרך כלל חוסר פעילות גופנית ומתח כרוני רב. על מנת לאזן את רמות הסוכר יש לפעול בכל הרמות של אורח החיים.



שינוי אורח חיים כגון הרגלי אכילה ופעילות גופנית יכולים לחולל שינוי משמעותי במצבה של אישתך. התאמה של תפריט תזונתי שמטרתו למנוע תנודות חדות בעליית הסוכר בדם יתרום לאיזון רמות הסוכר בדם ולאיזון הפרשת האינסולין. בנוסף, ישנם צמחי מרפא מצוינים, ללא תופעות לוואי, שפועלים על איזון רמות הסוכר. ברפואת צמחי המרפא המודרנית נעשה מחקר רב על צמחי מרפא מאזני רמות סוכר. צמחי מרפא כגון חילבה, קינמון, מלון מר, ג'ימנמה ועוד נמצאו יעילים ביותר לאיזון רמות סוכר ללא תופעות לוואי. התאמה של פורמולת צמחי מרפא, שכוללת כמה צמחי מרפא, יפעלו לאזן את הגוף בכלל, למנוע את נזקי הסוכר ולאזן את רמות הסוכר בדם.


לסיכום, ניתן לאזן סוכרת סוג 2 במסגרת טיפול נטורופתי על ידי

תזונה: למניעת עלייה של רמות הסוכר בדם ואיזון הפרשת אינסולין לדם
צמחי מרפא: להפחתת ספיגת סוכר במעי, להפרשה תקינה של אינסולין ואיזון רמות סוכר בדם
פעילות גופנית: לשמירה על רמות הסוכר בדם ומשקל תקין