דאל הודי - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
המזון ההודי עשיר בתבלינים בעלי איכויות מרפאות. כורכום וזנגביל שניהם נוגדי דלקת חזקים ולכן יעילים ‏במצבים ראומטיים. חיזוק חיסוני, דלקות שונות בגוף ועוד..‏

רכיבים:
310 גרם עדשים אדומים‏
‏2 כפות גי (חמאה הודית מזוככת, ראה מתכון)‏
‏1 בצל בינוני, קצוץ דק
‏2 שיני שום‏
‏1 כפית זנגביל טרי מגורר‏
‏1 כפית כרכם טחון‏
‏1 כפית גראם מסלה (תערובת תבלינים הודית)‏
‏2 כוסות מים

אופן ההכנה:
מניחים את העדשים בקערה גדולה ומכסים במים. מוציאים ומרחיקים את כל החלקיקים הצפים ‏על פני המים ומסננים היטב.‏ מחממים את הגי בסיר בינוני. מטגנים את הבצל 3 דקות או עד שהוא מתרכך. מוסיפים את השום, ‏הזנגביל והתבלינים ומאדים תוך ערבוב, דקה נוספת.‏ מוסיפים את העדשים והמים ומביאים לרתיחה. מפחיתים את עוצמת הלהבה ומבשלים על סף ‏רתיחה, תוך ערבוב מידי פעם, עד שכל המים נספגים בעדשים. יש לשים לב שהתערובת לא תשרף.‏