גלילי כרוב סיני וחומוס - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
החומוס נמצא בכל בית והוא טוב מאוד לבריאות בצורתו הטבעית או כשמכינים בבית. הוא יכול לסייע למגוון מצבי בריאות כגון: סוכרת סוג 2, איזון רמות סוכר בדם, הורדת כולסטרול גבוה בדם, טוב להרזיה בריאה, מסייע בהפחתת לחץ דם גבוה, עשיר בחלבון, מחזק את העצמות- עשיר בסידן וחומצה פולית.

רכיבים:
3 כוסות גרגירי חומוס משומרים ומסוננים
מלח ופלפל
‏4 עגבניות בינוניות‏
‏2 כפיות שום קצוצות‏
‏2 כפות פטרוזיליה או ריחן קצוצים‏
‏2 כפות חומץ יין לבן‏
‏12-15 עלים גדולים ויפים של כרוב סיני‏

אופן ההכנה:
שמים את גרגירי החומוס בקערה ויוצקים עליהם 4 כוסות מים רותחים. משהים דקה ומסבבים. שומרים 2 כוסות ממי ‏החליטה. מפזרים את החומוס במגש ומתבלים במלח ובפלפל. מועכים את גרגירי החומוס במזלג. משהים לצינון. ‏קולפים את העגבניות, חוצים ומוצאים את הגרעינים. קוצצים דק ומערבבים עם השום ועם עשבי התיבול. מתבלים במלח ‏ובפלפל. מערבבים את החומוס עם העגבניות ומוסיפים ממי החליטה השמורים כדי לקבל תערובת נוחה לעיבוד. ‏מרתיחים מים בסיר. מכינים קערה גדולה של מי קרח. רוחצים היטב את עלי הכרוב ושמים במסננת מתכת. טובלים את ‏המסננת במים הרותחים למשך - 2 דקות, או עד שהעלים רכים לגמרי. מוציאים מהמים הרותחים ומשקיעים מיד במי ‏הקרח . כשהעלים קרים לגמרי, מוצאים מהמים ופורסים לייבוש על מגבת מטבח נקייה. מתבלים כל עלה במלח ופלפל. מניחים 3 – 4 כפות מתערובת החומוס בקצה התחתון של כל עלה, מגלגלים כלפי מעלה ומקפלים פנימה את השוליים ‏הצדדיים בזמן הגלגול, כדי לקבל כעין חבילה מאורכת. מגישים בטמפרטורת החדר.