במיה ברוטב עגבניות - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
במיה עשירה ביתרונות תזונתיים ויכולה לסייע למצבי בריאות כגון: מניעת סוכרת סוג 2, שיפור ראייה, המרצה ושיפור מצב רוח, חיזוק עצמות, טובה לעצירות, מסייעת לתהליכי הרזיה בריאה והורדה במשקל ועוד..

רכיבים:
250 גרם במיה
כוס בצל קצוץ
‏2 כפיות שום כתוש‏
רבע כוס יין לבן
כוס עגבניות משומרות קצוצות עם המיץ
כפית רוטב צ'ילי
‏2 כפות מיץ לימון‏
כפית קליפת לימון מגוררת
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
מגישים את הבמיה עם שעועית אדומה ואורז. אפשר לוותר על רוטב הצ'ילי ועל מיץ הלימון וקליפת הלימון. ‏

שוטפים את הבמיה ומייבשים על מגבות נייר. חותכים ומסירים את קצה הגבעול, ופורסים את הבמיות לפרוסות בעובי ½ ‏ס"מ. מניחים בצד. ‏מרתיחים את היין במחבת גדולה עם ציפוי אל-דבק ומאדים את הבצל ואת השום עד שיתרככו. מוסיפים במיה, עגבניות ‏ורוטב צ'ילי. מערבבים היטב. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך 10 דקות, או עד שהבמיה ‏מתחילה להתרכך. מוסיפים מיץ לימון וקליפת לימון ומתבלים במלח ובפלפל.