אננס ותותים בתבלינים - קינוח בריא

 

יתרונות בריאותיים:
אננס ותותים עשירים במיוחד בויטמין C, באשלגן ובסיבי תזונתיים. לאננס אנזימים שעוזרים לעיכול המזון. קינוח בריא זה מומלץ למצבי בריאות רבים כגון: חיזוק מערכת החיסון, הצטננות, שפעת, סינוסיטיס, גזים ונפיחות, עצירות ועוד.

רכיבים:
אננס גדול (כ 2 ק"ג) 1
סוכר 1 כף
מלח ¼ כפית
גרגרי פלפל שחור שלמים 1 כפית
זנגביל טחון ¼ כפית
ציפורן טחונה 1/8 כפית
קינמון טחון 1/8 כפית
פלפל אנגלי טחון 1/8 כפית
מיץ מלימון אחד
תותי שדה 2 כוסות

אופן ההכנה:
מסירים את ציצת העלים מהאננס וחותכים אותו לרבעים לאורכו. מוציאים את הליבה וקולפים. קוצצים 3 מרבעי האננס ומרסקים במעבד מזון למחית חלקה. מסננים את המחית במסננת עדינה. מערבבים את מחית האננס עם סוכר, מלח, גרגרי פלפל, תבלינים ומיץ לימון ומעבירים לקערת הגשה. פורסים את רבע האננס הנותר לפרוסות דקות. שוטפים את התותים, מסירים את העוקצים וחתכים לרבעים. מוסיפים את פרוסות האננס ואת רבעי התותים למחית האננס המתובלת ומקררים היטב לפני ההגשה.