איך לוקחים ציפרלקס והאם יש תחליף טבעי לטיפול בחרדות

 

שאלה
אני סובל מזה כשנה מחרדות ומטופל בביופידבק שמצליח לעזור לי קצת להתגבר על החרדה. מאחר ואני עומד לפני התחלת לימודים הייתי רוצה אולי להתחיל לקחת ציפרלקס כדי להפטר לגמרי מהחרדות. השאלה שלי איך מתחילים לקחת ציפרלקס ואולי יש תחליף טבעי שיכול לעזור לי להפחית את החרדה ולהגביר את תחושת הבטחון העצמי.

 

תשובה

ציפרלקס הוא כדור שניתן לקבל אותו היום אצל כל רופא משפחה. זהו כדור ממשפחת ה SSRI והוא נלקח לטיפול בחרדות ומצבי דיכאון. למרות שניתן לבקש מרשם מרופא משפחה אני מאוד ממליצה לך, אם תחליט כן לקחת ציפרלקס, לגשת לפסיכיאטר שיחליט מה טוב לך ובאיזה מינונים. וכאן הנקודה היותר חשובה לגבי איך מתחילים לקחת ציפרלקס. באופן עקרוני, על מנת להמנע ככל האפשר מתופעות לוואי, נטילת הכדור מתבצעת בהדרגה. הרופא המטפל שלך מחליט עם איזה מינון תתחיל וכאמור באופן מדורג אתה מתחיל לקחת את הכדור - היינו להגיע ל 10 מ"ג מן הסתם תתחיל בחמש ולאט תעלה ל 10 - אבל שוב זוהי החלטה ושיקול של הרופא המטפל. העובדה שאתה נמצא בטיפול והחרדה פחות או יותר בשליטה מעבירה אותי לתשובתי לחלק השני של שאלתך: האם יש תחליף טבעי לציפרלקס? והתשובה היא כן. במיוחד במצבך בו אתה מטופל ונמצא בהתקדמות הפתרון הטבעי שיהיה לך יעיל הוא שילוב של כמה דברים: צמחי מרפא. נכון, צמחי מרפא לא חזקים כמו ציפרלקס וטוב שכך!

 

יתרונם של צמחי המרפא בהרגעת חרדות

היתרון של צמחי המרפא היא ביכולתם להרגיע את מערכת העצבים באופן מתון וללא תופעות הלוואי של כדור כימי. צמחי המרפא מגבירים את זרימת הדם למוח ובכך מאפשרים פינוי מהיר יותר של הורמוני סטרס, כמו כן צמחי המרפא מרגיעים באופן ישיר את מערכת העצבים ומסייעים בהרפיית כיווצים ושרירים. מעבר לכך בטח שמומלץ לך לנסות קודם טיפול עם צמחי מרפא לפני התחלת שימוש בציפרלקס. לצד צמחי המרפא אני מאוד מאוד ממליצה לך להתחיל לעשות פעילות גופנית ארובית של לפחות 30 דקות בכל פעם 4-5 פעמים בשבוע. צמחי המרפא יחד עם פעילות גופנית יספקו עבורך מענה מצויין לבעיות החרדה ויעזרו לך מאוד להפחית את הלחץ ולהגביר את תחושת השלווה והבטחון האישי. כמו כן המנע ממזונות מעוררים כגון קפאין, סוכר לבן וכו'. אם אתה מעשן נסה להמנע כמה שאפשר - עישון סיגריות מגרה ומעורר את מערכת העצבים ובמצבך אתה רוצה לעשות להיפך.. להרגיע.


לסיכום, הטיפול הטבעי בהפחתת חרדות, לחץ ומתח כולל

צמחי מרפא: מרגיעים, מרפים שרירים, מאיצים זרימת דם למוח, משחרר לחצים ומתח.
פעילות גופנית: מרגיעה, מפנה ומפחיתה רמות אדרנלין מהגוף, מגבירה ייצור הורמוני מצב רוח ורגיעה.
תזונה: מניעת הכנסת רעלנים המגרים ומעוררים את מערכת העצבים, חיוק מערכת החיסון ובכך הגברת העמידות של הגוף במצבי חרדה.


לילך נהרי-נטורופתית מומחית