אורז מלא ותירס - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
התירס הוא ירק מתוק ועמילני וטעמו חביב על ילדים ומבוגרים כאחד. הוא מקור מצוין לפחמימות מורכבות, אך בנוסף הוא מכיל פיטוכימיקל בשם לוטאין שחשוב ביותר לבריאות העיניים. כמו כן יש בתירס סיבים תזונתיים, מגנזיום, ברזל וויטמיני B. כרוב הירקות התירס גם עשיר באשלגן, ויטמין C, ויטמין A וחומצה פולית. טעמו הטעים ותכולתו התזונתית הופכת אותו למקור מהנה של מרכיבים חיוניים לגוף ומצבים בריאותיים רבים כגון: עצירות, עודף משקל, חיזוק מערכת חיסון, הרגעה, נדודי שינה, אובאיטיס, יתר לחץ דם ועוד.

רכיבים:
1 בצל קצוץ
1 כוס גרגירי תירס
2 כוסות אורז מלא
3 וחצי כוסות מים
מלח לפי הטעם

אופן ההכנה:
לסדר בסיר את הבצל הקצוץ, מעליו את התירס ובסוף את האורז. להוסיף את המים ואת המלח. להביא לרתיחה, להנמיך את האש ולבשל כ- 50 דקות, עד שהמים נספגים והאורז מוכן.