אורז חום מתובל - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
אורז מלא עשיר בויטמינם מסוג B אשר מסייעים באיזון מערכת העצבים וטובים להרגעה, הפחתת מתח, שיפור מצב הרוח ועוד. גם הקינמון מוכר ביכולתו הבריאותית והוא טוב לחיזוק חיסוני והקלה על מחלות חורף וסימפטומים כגון דלקת גרון, התקררות, נזלת וליחה ועוד..

רכיבים:
כוס אורז חום (בסמתי אם יש)‏
‏2 כוסות מים או מרק צח מירקות‏
קליפה מגוררת מלימון אחד
רבע כפית אגוז מוסקט טחון
רבע כפית ציפורן טחונה
חצי כפית קינמון טחון
חצי כפית כמון טחון
קורט זעפרן (לא הכרחי)‏
כפית פטרוזיליה קצוצה

אופן ההכנה:
שוטפים היטב את האורז ומשרים ב- 2 כוסות מים או מרק למשך 20 דקות. מעבירים את האורז עם המים לסיר ומוסיפים ‏את כל שאר החומרים, מלבד הפטרוזיליה. מביאים לרתיחה, מכסים ומבשלים מעל להבה נמוכה במשך 20 דקות, ‏או עד שהמים נספגים והאורז רך. ‏מקפיצים את גרגירי האורז במזלג ומעטרים בפטרוזיליה קצוצה.