אומצות טופו מתובלות עם ירקות בגבינה - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הטופו הינו מוצר המיוצר מפולי סויה שהותססו. דרך זו לשימוש בפולי סויה היא עתיקה ביותר, ויש הטוענים שהיא בת אלפי שנים. ההתססה גורמת לחלבון הסויה להתפרק, להיות זמין יותר לגוף וקל יותר לעיכול. הטופו עשיר בחלבון צמחי ובחומרים הנקראים פיטואסטרוגנים, מרכיבים הנלחמים במחלות רבות. טופו מומלץ במצבי בריאות רבים כגון: גיל מעבר, יתר לחץ דם, מניעת סרטן (בעיקר - שד, רחם, שחלות) , עודף משקל, אקנה, שחלות פוליציסטיות, תסמונת קדם וסתית, כאבי מחזור, מחלות לב וכלי דם, אוסטאופרוזיס ועוד.

רכיבים:
‏200 גרם טופו קשה‏
‏4 כפות אבקת צ'ילי
‏2 כפות כמון טחון‏
‏2 כפות כוסברה טחונה‏
‏2 כפיות פפריקה‏
חצי כפית פלפלת קאיין
כפית מלח

לירקות בגבינה:‏
רבע כוס מרק צח מירקות
‏2 כפות חומץ משובח‏
בצל גדול פרוס דק
שן שום כתושה
קישוא בהיר פרוס
קישוא ירוק כהה פרוס
‏2 עגבניות בשלות מאוד פרוסות‏
‏2 פלפלים ירוקים כבושים קצוצים‏
‏2 כפות גבינה צפתית 0% שומן מפוררת‏
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
מסננים את הטופו ופורסים ל "אומצות" בעובי 1 ס"מ. מערבבים את התבלינים ‏עם המלח ומצפים את פרוסות הטופו משני צדדיו. מניחים בצד.

מכינים את הירקות:
מחממים מחבת גדולה עם ציפוי אל-דבק ושמים בה מרק, ‏חומץ, שום ומלח ופלפל לפי הטעם. מבשלים מעל להבה נמוכה במשך 8 דקות, או ‏עד שהבצל מתרכך.מחממים תנור לחום בינוני- נמוך (150 מעלות) מחלקים את תערובת הבצל בין 4 ‏כלים אישיים חסיני חום. מסדרים על הבצל את הקישואים, העגבניות ‏והפלפלונים. אופים במשך 10 דקות.
מפזרים למעלה את הגבינה ואופים במשך 5 ‏דקות נוספות, או עד שהגבינה נמסה.

בינתיים, מסדרים את אומצות הטופו בתבנית עם ציפוי אל-דבק וקולים תחת ‏אסכלה, או אופים בתנור במשך 15 דקות, יחד עם הירקות. מגישים את אומצות ‏הטופו עם הירקות. ‏