גרעיני חמנייה - 10 יתרונות בריאותיים

 

גרעיני חמניה או בשמם המוכר יותר גרעינים שחורים הם אחד ה"פיצוחים" הפופולריים ביותר בישראל. גרעיני חמנייה מכילים רכיבים תזונתיים חשובים ביותר והם טובים למגוון מצבי בריאות. כמו שאר האגוזים, מומלץ ביותר לצרוך את הגרעינים ללא קלייה וללא מלח. גרעיני חמנייה מהווים מקור טוב לחלבונים והם עשירים בוויטמינים ומינרלים כגון סידן, ברזל, ויטמין E וויטמינים מקבוצת B. גרעיני חמנייה עשויים לסייע בעיקר במצבים כגון: שמירה על בריאות הלב וכלי הדם, הם אנטי דלקתיים והכמויות הגבוהות של ויטמין E אותו הם מכילים מסייעים מאוד לשמירה מפני נזקי השמש. כמו כן טובים גרעיני החמנייה לאיזון מערכת העצבים ובכך להרגעה והפחתת סטרס ומתח.


גרעיני חמנייה - יתרונות בריאותיים


צמחי מרפא לעיכול תקיןצמחי מרפא עצירות ועיכול תקין


כיצד עשויים גרעיני חמנייה לתרום לבריאותך


• תורמים לשמירה על בריאות הלב

• מקור טוב למינרלים וויטמינים

• מסייעים לשיפור השינה

• תורמים להפחתת דלקתיות

• טובים למראה עור חלק ובריא

• מסייעים למצבי אסטמה

• מקור צמחי טוב לחלבונים

• תורמים לחיזוק העצמות

• אנטי אייג'ינג -מאטי הזדקנות

• מסייעים בהפחתת מתח והרגעה


מומלץ טבעי
נהוג לצרוך את גרעיני החמנייה קלויים ועם מלח. אולם בצורתם זו הם דווקא לא כל כך תורמים לבריאות מאחר והשומנים הטובים מתחמצנים במהלך הקלייה והופכים למזיקים. כמו כן כמויות המלח הגבוהות אשר מוסיפים לגרעינים בתהליך הקלייה גם הם לא טובות ואף עשויות לגרום לביעות רפואיות כגון העלאת לחץ דם וכו'.

המידע בדף זה מבוסס, בין השאר, על ערכים תזונתיים במזון על פי USDA, ספרות ומקורות נוספים.


התוכן בדף זה משמש לצרכי מידע בלבד והוא אינו משמש כעיצה רפואית או תחליף להתייעצות/טיפול עם מומחה/רופא. נשים בהריון, מניקות, אנשים הסובלים ממחלות כרוניות ו/או הנוטלים תרופות יש להיוועץ ברופא או בעל מקצוע בטרם צריכה/שימוש.



טיפול נטורופתיטיפול טבעי