צמח המרפא קופטיס • טיפול טבעי בגסטריטיס ואולקוס



צמח המרפא קופטיס נמצא בשימוש נרחב ברפואת צמחי מרפא למגוון בעיות הכוללות בעיקר זיהומים שונים, דלקות בקיבה וכיבים -זאת עקב הרכיבים הייחודיים בצמח.


אלקלואידים והשפעתם על כיבים


מחקר בדק את השפעות החומרים הפעילים - אלקלואידים בצמח הקופטיס (Coptis chinensis) על מצבי דלקת בקיבה וכיבים על רקע חיידק הליקובקטר. המחקר בוצע על עכברים.


כיצד הקופטיס מסייע?


מטרת המחקר הייתה לבדוק את ההשפעות והמנגנונים של אלקלואידים הנמצאים בצמח המרפא קופטיס על כיבי קיבה על רקע חיידק ההליקובקטר פילורי בעכברים.

פוליסכרידים של חיידק ההליקובקטר פילורי הוחדרו לקיבתם של עכברים במשך 4 ימים על מנת ליצור תגובה של הריריות המדמה גסטריטיס אקוטי.

בעקבות זה נגרם שינוי היסטולוגי לתאי הקיבה, פעילות גבוהה של cNOS ו NOS-2, נמצא TNF אלפא (כולם ביטוי לדלקת בריריות) והתחיל תהליך של אפופטוזיס (מוות תאי) בתאי האפיתל של ריריות הקיבה.


קופטיס והשפעתו על גסטריטיס


תוצאות המחקר


התוצאות הראו כי חיידק הליקובקטר פילורי גרם לאפופטוזיס בתאי הקיבה, העלה הפרשה של מרכיבי דלקת כגון NOS-2, cNOS ו TNF-alpha.

במחקר עלה כי טיפול באלקלואידים מצמח הקופטיס הפחית את רמת הדלקת והפחית אפופטוזיס של תאי אפיתל בקיבה. בנוסף, אלקלואידים של צמח הקופטיס הפחיתו רמות NOS-2 ,cNOS ו TNF-alpha (מרכיבים דלקתיים)


מסקנות המחקר


מסקנות המחקר היו כי לאלקלואידים מצמח המרפא קופטיס השפעה מגנה נגד חיידק ההליקובקטר פילורי הגורם לדלקת - גסטריטיס וכיבים בקיבה.

המנגנון הוא כנראה על ידי מניעת אפופטוזיס של תאי קיבה והפחתה של התגובה הדלקתית על ידי איזון תגובת cNOS ו NOS-2 והפחתה של TNF-alpha.


לחצו כאן לקריאת תקציר המחקר (Abstract):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/17879739


מחקר נוסף


מחקר נוסף בדק את הפעילויות המעכבות של פלמאטין (Palmatine) מהצמח קופטיס (Coptis chinensis) כנגד חיידק ההליקובקטר פילורי ומניעת נזק לתאי הקיבה


הליקובקטר והשפעתו על רירית הקיבה


הליקובקטר פילורי הינו הגורם העיקרי למחלות קיבה כגון גסטריטיס, אולקוס, כיבי קיבה ועוד. בנוסף, עישון, סטרס ותזונה לקויה עלולים להוסיף לנזק בתאי הקיבה.

כתוצאה מכך זיהומי הליקובקטר פילורי מהווים גורם שכיח לגסטריטיס, כיבי קיבה וסרטן קיבה באוכלוסיה. על מנת לפתח מרכיבים מגנים חדשים נחקרו מיצוי של מספר צמחים.


מחקר מעבדתי


מיצוי של קופטיס (Coptis chinensis) נחקר על מנת לבדוק מה רמת היעילות שלו למניעת נזק בתאי הקיבה.

הבדיקה בוצעה בעכברי מעבדה והראתה השפעה חיובית של הצמח כנגד רדיקלים חופשיים, ניטרול פעילות חיידק ההליקובקטר פילורי ופעילות משקמת תאי קיבה.

בעיקר פאלמאטין, חומר פעיל הנמצא בצמח קופטיס אשר הראה יכולות מגנות על תאי הקיבה, אפילו יותר מהחומר הפעיל ברברין הנמצא אף הוא בקופטיס.


טיפול טבעי בגסטריטיס ואולקוס


הטיפול הנטורופתי בדלקות קיבה וכיבים משלב תזונה נכונה וצמחי מרפא כגון קופטיס על מנת לאפשר לרירית הקיבה או לכיב להחלים.

פעולה זו נעשית על ידי הפחתת הגירוי על רירית הקיבה ככל האפשר ובמקביל הגברת הפעילות האנטי דלקתית בצורה משמעותית.

שילוב תזונה קלה מאוד לעיכול עשירה ברכיבים נוגדי דלקת לצד צמחי מרפא תקניים מאפשר תהליך החלמה מהיר יחסית.


לחצו כאן לקריאת תקציר המחקר (Abstract):
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24795799


אודות לילך נהרי ND | נטורופתית מוסמכת

מטפלת בקליניקה פרטית מזה כ-20 שנים. מתמחה בטיפול בדרכי עיכול עליונות, תסמונת מטבולית, הורמונלי ועוד. בוגרת בית הספר לרפואה משלימה קמפוס תל אביב בנטורופתיה. הרבליסטית מוסמכת [טיפול בצמחי מרפא] וכן מוסמכת בביופידבק שלב ב' [ניהול והפחתת סטרס]. משך כ-10 שנים מרצה בכירה במכללת רידמן לרפואה משלימה וכן במגמת נטורופתיה בבית הספר לרפואה משלימה במכון וינגייט


לילך נהרי - נטורופתית מוסמכתלילך נהרי נטורופתית מומחית


אולי יעניין אותך גם..