שיפודי ירקות - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
הטופו במנה משדרג את המנה למנה עיקרית. הטופו הוא מקור נהדר לחלבון ולפיטואסטרוגנים, אותם מרכיבים אנטי סרטניים רבי עצמה. בשילוב עם הירקות למנה יתרונות בריאותיים רבים כגון: מחלות לב וכלי דם, כולסטרול גבוה, סוכרת סוג 2, עודף משקל , עצירות ומניעת סרטן.

רכיבים:
3 כפות רוטב סויה‏
‏2 כפות מירין (סאקה מתוק) או 2 כפות וורמוט יבש.‏
כפית שום כתוש
מעט פלפל שחור טחון טרי
‏250 גרם טופו מוצק חתוך לקוביות‏
‏200 גרם דלורית קלופה וחתוכה לקוביות קטנות‏
פלפל אדום חתוך לריבועים
פלפל צהוב חתוך לריבועים
קישוא דק חתוך לפרוסות עבות
‏4 עגבניות שרי‏

אופן ההכנה:
מערבבים בקערה גדולה רוטב סויה, מירין, שום ופלפל שחור. מוסיפים את קוביות הטופו, מערבבים בזהירות ומשרים ‏למשך 30 דקות. ‏מבשלים את קוביות הדלורית במים רותחים במשך 5 דקות. מסננים. מחממים מחבת גדולה עם ציפוי אל- דבק ומאדים ‏את הפלפלים ואת הקישוא, כל סוג בנפרד, עד שיתרככו מעט. ‏מסננים את קוביות הטופו. משחילים את קוביות הטופו ואת הירקות על 4 שפודי במבוק וקולים תחת אסכלה עד שיתרככו ‏וישחימו.‏ מגישים את השיפודים עם רוטב גזר וזנגביל.