שומר ברוטב אניס - מתכון בריא

 

יתרונות בריאותיים:
לשומר טעם ייחודי וארומה מקררת. הוא נחשב לצמח מרפא כבר מאות שנים ותכונותיו לטיפול בבעיות עיכול ידועות ברחבי העולם. גם לזרעי האניס תכונות של ספיחת גזים ממערכת העיכול, מה שהופך את המנה הזו למושלמת לתמיכה בבעיות עיכול. מנה זו יעילה במצבי בריאות כגון: גזים ונפיחות, עצירות, כאבי בטן, כבדות בבטן לאחר ארוחה ועוד

רכיבים:
4 בולמוסי שומר בינוניים‏
כוס מרק צח חום מירקות
בצל קצוץ
כוס עגבניות קצוצות
קליפה מגוררת מתפוז אחד
כפית קורנית טריה קצוצה
‏2 כפות עראק, פרנו או אוזו (לא הכרחי)‏
‏2 כפיות זרעוני אניס קלויים‏
מלח ופלפל

אופן ההכנה:
תוספת העראק והאניס מדגישה את טעמו של השומר.‏

מסירים את הגבעולים החיצוניים הפגומים מבולבוסי השומר. חותכים כל בולבוס לרבעים ומסלקים את הליבה הנוקשה. ‏פורסים כל רבע לפרוסות בעובי ½ ס"מ. מתקבלות כ- 6 כוסות שומר פרוס. מבשלים את פרוסות השומר במי מלח ‏רותחים במשך 3-5 דקות, רק עד שיתרככו מעט. מסננים. מרתיחים את המרק בסיר גדול. מוסיפים את הבצל, מכסים ומבשלים במשך 10 דקות, עד שיתרכך. מוסיפים שומר, ‏עגבניות, קליפת תפוז וקורנית. מכסים ומבשלים במשך 15 דקות, עד שהשומר רך מאוד. מסירים את המכסה, מגביהים ‏את הלהבה ומרתיחים כדי לצמצם את כמות הנוזלים. מוסיפים עראק ומתבלים במלח ובפלפל. מעבירים לכלי הגשה וזורים למעלה את האניס. מגישים חם, או בטמפרטורת ‏החדר.